Anasayfa » Dijital » “Şimdi Çeşit ve Seçenek Daha Çok”

“Şimdi Çeşit ve Seçenek Daha Çok”

Akif Kazmaz: “Baskı sayıları bir miktar azalmıştır belki ama çeşit de arttı. Sadece yılda bir kez ajanda yaptırmak yerine, her bir etkinliğe özel defter yaptırılır oldu. Defter, ajandanın yerini almaya başladı.”

Dijital baskı matbaaların rol modeli haline gelen Print Center, bu teknolojinin sağladığı imkânları en iyi biçimde değerlendiren bir matbaa. Matbaanın yöneticisi Akif Kazmaz’a Dscoop EMEA2 etkinliği dönüşü takvim ve ajanda üretimi ve bu konuda dijital baskının sağladığı imkânları sorduk:

 

matbaa&teknik: Öncelikle öğrenmek isteriz; bir şirket yöneticisi olarak ajanda veya takvim kullanıyor musunuz? Sizce cep telefonu tablet ve diğer elektronik cihazların sunduğu imkanlar ajanda ve takvim kullanımına negatif etki ediyor mu?

Akif Kazmaz: Ajanda da, takvim de, defter de kullanıyorum. Açıkçası kendi alışkanlıklarıma ve zevkime en uygun olanını seçiyorum ve yıl boyunca masamda ya da cebimde bulunduruyorum. Bilgisayarımdaki, cep telefonumdaki takvimleri genellikle randevularımı takip etmek için kullanıyorum ama not almam gerektiğinde hep defterime yazıyorum. Yani en azından bende negatif bir etkisi olmadı. Elektronik ortamları kullanıyor olmam, aksine daha fazla not alma ihtiyacı hissettiriyor. Çünkü daha fazla insanla konuşuyor ya da yazışıyorum.

 

matbaa&teknik: Genel olarak yılbaşlarında yapılan ajanda ve takvim gönderimleri ve tabii ki baskısının azaldığı görüşüne katılıyor musunuz?

Akif Kazmaz: Pazarlama bütçeleri farklı kanallarda kullanılır oldu. Evet, baskı sayıları bir miktar azalmıştır belki ama çeşit de arttı. Sadece yılda bir kez ajanda yaptırmak yerine, her bir etkinliğe özel defter yaptırılır oldu. Defter, ajandanın yerini almaya başladı. Ayrıca önceden her ajanda ya da takvim birbirine benzerdi, artık çeşit ve seçenek daha çok.

 

matbaa&teknik: Siz de matbaanızda kısıtlı sayıda olduğunu belirtmiş olsanız da ajanda ve takvim üretimi yapıyorsunuz. Bu ajanda ve takvimler çok özel tasarımlarla mı yapılıyor? Sizin bu yönde bir tasarım hizmetiniz var mı? Sadece dijital baskı imkanlarını mı kullanıyorsunuz?

Akif Kazmaz: Eğer bir ürün hediye olarak gönderilecekse, sıradan, piyasadan ucuza alınabilecek tipte olmamalı. Özenli olmalı. Hediyenin niteliği, hediyeyi alana verdiğiniz değeri de gösteriyor. Sıradan bir hediye masanıza geldiğinde ya çöpe atıyorsunuz ya da hemen bir yakınınıza devrediyorsunuz. Dolayısıyla eğer gönderdiğiniz hediye farklı ise, grafik tasarımı, kullanılan görseller kaliteli ve kullanıcıya bir fayda sağlıyorsa kalıcı oluyor ve hatırlanıyor. Biz grafik tasarım hizmeti vermiyoruz, müşterimizi bizim imkânlarımızı, kabiliyetlerimizi bilen çalıştığımız tasarımcılara yönlendiriyoruz.

 

matbaa&teknik: Dijital baskı konusunda Türkiye’deki liderlik eden matbaalardan birisiniz. Dijital baskının sağladığı imkanların bu konuda kullanımı hakkında talepler alıyor musunuz? Dijital baskı size kişiselleştirilmiş olmanın dışında farklılık gösteren ürünler basma imkanı tanıyor mu?

Akif Kazmaz: Dijital baskı hem kısa tirajda hem de kişiselleştirme yapılan uygulamalarda kullandığımız baskı türü. Müşterinin vizyonu, bütçesi ve elindeki datanın kalitesine göre dijital baskı ile yapabilecekleriniz çok fazla. Dolayısıyla her yıl sayısı az da olsa daha yenilikçi ve farklı uygulamalarımız oluyor. Hem ambalajında, kapağında, hem de iç sayfalarında kullanıcının profiline göre kişiselleştirmeler yapabiliyoruz.

 

matbaa&teknik: Dscoop EMEA2’den henüz dönmüşken konumuz olan promosyon tipi ürün baskılarına ilişkin matbaacı görüşleri duydunuz mu? Konu Dscoop’a gelmişken bu etkinlik hakkındaki görüşlerinizi paylaşır mısınız?

Akif Kazmaz: Hem ambalajda, hem de doğrudan postalama malzemelerinde kişiselleştirme en çok öne çıkan ve farklı olan uygulama. Ama tek başına baskı değil, genellikle entegre çözümler, popüler ve faydalı. Yani kısa mesaj, e-posta ve web sitesinin bir arada kullandığı çözümler ya da kampanyalar hem daha etkili hem de kalıcı oluyor. Dolayısıyla kişiselleştirilmiş baskıya bir seferlik bir gönderi olarak değil, büyük bir bütünün parçası olarak bakmak lazım. Uygulamaları da bu gerçeği göz önünde bulundurarak tasarlamak lazım. Dscoop’a gelince 400’ü ki büyük çoğunluğu Hp Indigo, matbaacı olmak üzere 700 kişinin katıldığı faydalı bir konferanstı. Ana sponsor HP hariç, 40 civarındada diğer makine, ekipman, yazılım ve malzeme tedarikçisi ürünlerini sergiledi. 4 değişik başlık altında 50 eğitim semineri yapıldı ve Türkiye’den 5 kullanıcı firma katıldı.