Türkiye'de Son İki Yıl İçinde Ciddi Atılımlar Gerçekleştirdik.
Anasayfa » Aktüel » Türkiye’de Son İki Yıl İçinde Ciddi Atılımlar Gerçekleştirdik.
Ferrostaal Türkiye Yöneticileri Ersin Şahin ve Ersel Oflu

Türkiye’de Son İki Yıl İçinde Ciddi Atılımlar Gerçekleştirdik.

Ferrostaal Türkiye Yöneticileri Ersin Şahin ve Ersel Oflu

Ferrostaal Proje Yöneticisi Ersel Oflu: Türkiye’de son iki yıl içinde ciddi atılımlar gerçekleştirdik ve Drupa sonrasının daha da hareketli ve hararetli olacağı kesin.

 

Ferrostaal, başarılı bir drupa fuarı ardından yeni çalışmalarını sürdürüyor ve yepyeni bir biçimde pazardaki etkinliğini artırmayı hedefliyor. Şirketin özellikle baskı sonrası konusunda önemli temsilcilikleri bünyesinde bulundurduğunu biliyoruz. Bu temsilciliklerin yanı sıra yeni çalışmaları da olan Ferrostaal’in proje yöneticisi Ersel Oflu ile Mayıs ayında Almanya’da neler olduğunu konuştuk:

matbaa&teknik: Temsilcisi olduğunuz Brause, Petratto, Feida ve Steinemann şirketlerinin drupa salonlarında ilgi çeken makineleri hakkında bilgi verir misiniz?
Ersel Oflu: Drupa 12 bizim için gerçekten çok hareketliydi. Özellikle 3. Hall’de bulunan Steinemann ve 13. Hall’de bulunan Brausse arasında, yani Drupa’nın bir ucundan diğer ucuna koşup durduk.
Steinemann’da gösterilen Lotus 102 SF artık Türkiye selefon piyasasında çok iyi tanınıyor ve tüm profesyonellerin yatırım listesinde. Burada gösterilen makine 350 mm yükseltilmiş olup 1000 mm’den uzun tabakalarda dakikada 100 mt’lik hıza çıkıyor. Özellikle yüksek tirajlarda çok ciddi bir performans ve maliyet avantajı sağlıyor.
Brausse standı da 7500 tabaka/saat mekanik hızlı 1050 SEF Varak / Kesim ve 9000 tabaka/saat mekanik hızlı 106 CE Tornado Kesim/Ayıklama makinelerin gösterimi ile çok hareketli günler geçirdi. Her iki makine de 300 T’luk baskı kuvvetleri ve yüksek ekipman standartları ile teknik açıdan büyük beğeni kazandılar. Özellikle Bobst grubun Brausse’nin % 80’ini satın almasından sonra fabrikada % 30’luk bir üretim artışı gerçekleşti. Şu anda Brausse fiyat/performans rasyoları ile “die cutting – hot foil stamping” segmentinin tepelerinde. Türkiye’de de son iki yıl içinde ciddi atılımlar gerçekleştirdik ve Drupa sonrasının daha da hareketli ve hararetli olacağı kesin.
Petratto Drupa 12’de dijital sonlandırma üzerine yeni geliştirdiği Digi Folder Gluer – küçük katlama yapıştırma makinesi, Digi Roll – dijital baskı ve mücellit arayüzü ve Digi-SI – dijital sonrası robotlu tel dikiş sistemleriyle çok yenilikçi bir görüntü çizdi. Bununla birlikte Türkiye’de de çok tutulan Metro78/105 katlama yapıştırma makinesi ve SAB 80 flexi cover ( yalancı sert kapak ) makineleri de standda ziyaretçilerin seyrine sunuldu. Gelişen dijital pazarı ile birlikte bu tip katlama- yapıştırma ve pliyaj-perforaj makinelerinde ciddi talep artışları yaşanıyor. Bu tip “akıllı makine” uzmanı olan Petratto fonksiyonel teknolojisi ve çalışma kabiliyetleri ile matbaacılara sorunsuz bir yatırım imkanı sunuyor.

matbaa&teknik: Genel olarak drupa’yı bir ticaret fuarı olarak değerlendirdiğinizde Türkiye pazarı için ne kadar bir ticaretten bahsedebilirsiniz? Türk ziyaretçi sayısı ve fuar sayesinde geliştirilen projeler hakkında yorumlarınız nelerdir?
Ersel Oflu: İletişim çağının başlangıcı ile birlikte hemen her sektörde fuarlar ticari kimliklerinden tanıtım kimliklerine bir geçiş eğilimi sergiliyor. Ziyaretçiler de fuarlarda ticari bir anlaşma yapmaktan ziyade yeni sistem ve teknolojileri, yeni trendleri görmeyi tercih ediyorlar. Drupa12’de de bu hava kesinlikle vardı. Geçen Drupa’ya göre çok daha az makine kurulumu vardı ve kurulanların birçoğu da boş dönüyordu. Bunda elbette makine üreticilerinin mevcut marjlarla fuarları finanse edememelerinin büyük rolü var.
Türk ziyaretçiler Drupa12’de çok bilinçli bir görüntü çizdiler. Sayı olarak gayet iyi olmakla birlikte her standda pür dikkat bilgi alan, sorular soran Türk ziyaretçiler görmek mümkündü ve bu gerçekten çok keyif ve ümit verici bir durumdu bizler için.
Ticari rakamlar ve projeler hakkında varsayımlarda bulunmak şu an için gerekli net veriler tam olarak sağlanmış görünmemekle birlikte Drupa 12’nin ticari yansımalarının 2013 başı ile birlikte çok daha yoğun bir şekilde görülmesini bekliyoruz.
matbaa&teknik: Sizce drupa fuarında ön plana çıkan ve şu teknoloji drupa’da ses getirmiştir diyebileceğiniz bir başlık var mıdır? Varsa nedir?
Ersel Oflu: Dijital teknolojiler ve nano teknolojiler çılgınlığı aşikardı Drupa12’de. Bunların altının ne kadar dolu olduğu ve bizim pazarımızda gereklilikleri ve kullanılabilirlikleri tartışılır kanımca. Konvansiyonel sistemlerin teknolojik farklar iyice kapandığından pek fazla yenilik göstermemesi de bunun etkenlerinden sayılabilir.
Türk ziyaretçilerin eğilimleri ve Drupa12 katılımcılarının sunumları açısından değerlendirdiğimde Dijital Drupa’dan ziyade Maliyet & Kalite Dengesi Drupa’sı terimi daha anlamlı görünüyor. Bu sebeple benim Drupa 12’deki ilk başlığım “Malzeme”..
matbaa&teknik: drupa’dan Türkiye’ye taşıyacağınız projeler, fuarda gerçekleşmiş satışlar hakkında bilgi verir misiniz? Oluşan projeleri de göz önünde bulundurarak Ferrostaal Türkiye olarak gerçekleştirilmesi muhtemel projelerin sayısı ve total ciro konusunda tahminde bulunur musunuz?
Ersel Oflu: Drupa12’nin bizce en güzel tarafı Drupa projelerimizin %80’ini Drupa12’ye gelmeden önce bitirmemizdi. Bu da fuar verimimizi ciddi oranda artırdı. Biraz da ziyaretçi gözü ile bakabildik fuara. Drupa12 ışığında şekillenen ve şekillenecek projelerimizin terminini 2013 sonu olarak görüyoruz. Bunların cirosal boyutunun ise 3.000.000 Euro’nun altında olmayacağını tahmin ediyoruz.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*