Anasayfa » Baskı Yönetimi » Türkiye’nin İlk Subscription Anlaşması: Sentez Grup

Türkiye’nin İlk Subscription Anlaşması: Sentez Grup

Sentez Grup, geniş ebat dahil olmak üzere, kullanım başına ödeme sözleşmesi olan ilk ambalaj üreticisi oldu. Grup, yüksek rekabetçi pazarda büyümeyi hızlandırmak ve üretkenliği artırmak için dijitalleştirilmiş sistemler ile geleceğe yatırım yaptı.

İstanbul’da bulunan ve yaklaşık 550 kişilik bir iş gücüne sahip olan Sentez Grup, Heidelberger Druckmaschinen AG’nin (Heidelberg) abonelik modelinden büyüme ve dijitalleşme stratejisinin bir parçası olarak faydalanmaya karar verdi.  Bu durum, Sentez Grup’u bu tür bir sözleşmeyi Heidelberg ile sonuçlandıran ve geniş ebat (VLF) baskı makinesi kullanmayı tercih eden ilk Türk şirketini haline getirdi. Sentez ile kullanım başına ödeme anlaşması sadece bir değil, iki abonelik sözleşmesi içerir – makinelerin birisi 70 x 100 cm ve diğeri 120 x 160 cm tabaka formatında. Her iki formatta da Heidelberg, baskı, sarf malzemeleri, servis, iş akışı ve performans danışmanlığını kapsayan eksiksiz bir paket sunuyor.  Bu, Sentez’in bugüne kadar kullandığı dört rakip markanın sistemlerini değiştirmektedir. Değer bakımından, Heidelberg’in dünya çapında tek bir müşteri ile imzaladığı en kapsamlı abonelik sözleşmelerinden biridir. Sentez, Türkiye’nin en büyük ambalaj matbaacılarından birisi ve 55.000 metrekarelik bir üretim alanına sahip. Şirket ağırlıklı olarak gıda ve ilaç endüstrileri için karton kutu üretiyor ve ürünlerinin yaklaşık yüzde 20’si komşu ülkelere gidiyor.

Sentez Goup Yönetim Kurulu Başkanı M. Süleyman. Öncel, yatırım kararının arkasındaki sebepleri şu şekilde açıklıyor; “Aslında 2018’de büyük yatırımlar planlamıyorduk, ancak Heidelberg tarafından sunulan kullanım başına ödeme modeli, rekabetçi bir pazarda daha hızlı büyümemizi ve önemli ölçüde verimliliğimizi artırmamızı sağlayacaktır. Heidelberg’in sunduğu dijitalleştirilmiş çözüm ve rahatlık sağlayan kapsamlı sarf malzemesi paketi, otomasyon seviyemizi daha da artırıyor”.

Heidelberg’de Dijital Teknolojiden sorumlu Heidelberg Yönetim Kurulu üyesi Stephan Plenz’de konu hakkında şunları vurguluyor. “Akıllı Matbaa ile bağlantılı olarak kullanıma dayalı abonelik modelimizin sektörün tam olarak beklediği şey olduğu giderek daha net bir şekilde ortaya çıkıyor. Tüm pazar segmentlerinde gittikçe daha fazla müşteri, daha yüksek üretkenlik, artan esneklik ve daha düşük sermaye taahhüdünün faydalarından istifade etmeye isteklidir. Ve sadece Heidelberg bu kombinasyonu sunuyor!”

Müşteriler, yeni Heidelberg dijital iş modelinde kullanım başına ödeme yapıyor

Heidelberg abonelik modeli, makine teknolojisinde git gide artan kullanım başına ödeme eğilimini takip ediyor ve sadece satış ve baskı kapasitesini temel alan büyümeden uzaklaşmayı amaçlamaktadır. Bu Heidelberg modeli altında, müşteriler sadece gerçekte basılan tabakaların sayısına göre bedel öderler. Geleneksel iş modelinde, baskı makineleri satın alınırr ve sarf malzemeleri veya hizmetler için ayrı ödeme yapılır. Yeni dijital iş modeli ile, tüm ekipmanlar, baskı kalıpları, mürekkepler, laklar, yıkama kimyasalları ve blanket/kauçuklar gibi gerekli tüm sarf malzemeleri – kullanılabilirliğe yönelik kapsamlı bir hizmet yelpazesi ve performansın artırılması için danışmanlık hizmetleri dahildir. Tabaka başına ücret tahsil edilecektir. Bu, dijital baskı sağlayıcıları tarafından hali hazırda sunulan click ücreti modelinden önemli ölçüde farklıdır. Her ne kadar bu tedarikçiler de tabaka başına ücret alsalar da, bunu çoğunlukla müşterinin iş modelinde değil, kendi maliyetlerine dayandırıyorlar.

Heidelberg abonelik modeliyle ilgilenen herkes için video materyali ve daha fazla bilgi burada bulunabilir: www.heidelberg-subscription.com

#SentezGrup #SentezAmbalaj #Subscription #Abonelik #matbaa #Baski #Heidelberg #SuleymanOncel #StephanPlenz #HeidelbergTurkiye