Anasayfa » Aktüel » Xerox, Teknoloji Geliştiriciden Fazlası

Xerox, Teknoloji Geliştiriciden Fazlası

Helene Blanchette, “Xerox sadece yeni baskı teknolojileri geliştirmekle kalmıyor. Aynı zamanda hem pazarlama hem de iş geliştirme ile ilgili önemli bir kaynaklara sahip ve bunları baskı teknolojileri ile birlikte sunuyor” diyor.

Xerox Forum, neredeyse beş yüz katılımcı ile Polonya Varşova’da yapıldı. Xerox iş ortaklarının pazar ve satış verimliliğinden, stratejik iş planlamaya, başarıya yatırımdan fayda üreten uygulamalara kadar pek çok farklı konuda seminerlere katıldığı organizasyon üç gün sürdü. Organizasyonun bizimle ilgili kısmı ise 23 Mayıs’ta gerçekleştirilen Iridesse Production Press sunumuydu. Iridesse’ye ilişkin bilgileri önceki sayfalarda okudunuz. Şimdi Xerox Graphic Communications Solutions bölümü Global Pazarlama Başkan Yardımcısı Helene Blanchette’i dinleyelim.

Blanchette’nin verdiği bilgiler ışığında; Xerox baskı pazarını bizim gibi çok da karmaşık algılamıyor. Blanchette işimizin %95’i ticari baskıyla ilgili, diyor. Bu dilimin %60 civarındaki potansiyelini ise 10 kişiden az çalışanı bulunan küçük ve orta ölçekli matbaalar.

“Basım Endüstrisi hızla dijitale doğru yürüyor. Dijital baskı büyüyor. Farklı formatlarda. İnkjet ya da toner. Tabaka ya da bobin gibi. Xerox ise ticari matbaalarda kendine yer buluyor. Dijital baskı teknolojisinin sunduğu imkanları göz önünde bulundurduğunuzda onların müşterileri için inanılmaz güzel işler basabiliyoruz. Pazarlama ve iş geliştirmedeki uzmanlığımız ile onların işlerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Pazarın matbaacının neler yapabileceğini anlamasını ve talep oluşmasını sağlamaya çalışıyoruz. Öte yandan daha büyük ölçekli matbaalarla da çalışıyoruz. Bunlar uluslararası matbaalar. Satın almalarla birleşmelerle büyümüş matbaalar. Onların daha yüksek hacimlere ve daha düşük maliyetlere ihtiyaçları var. Biz de bunun farkındayız. O bölümde de inkjet çözümlerimizle yer alıyoruz. Bu matbaalar transactional baskı yapıyor olabilirler ya da direkt postalama işleri yapıyor olabilirler. Biliyorsunuz bu tip işler her zaman artı değer katılmaya en uygun işlerdir. Biz de Xerox olarak onlara, artı değer katılmış baskı üretme imkanı sağlıyoruz. Doğru kullanıcı için doğru çözümü önermek gerekir. Bizim de bu konuda her basım evi için doğru çözümümüz var. Mesela fatura ve ekstre baskısı. Sadece buna dedike bir çözümümüz var biliyorsunuz. Rialto. 25 cm’ye kadar dar en bir dijital baskı makinesi. Üstelik bobinden tabakaya. Nasıl bu makine bobinden tabakaya bir köprü oluşturuyorsa Xerox da bütün teknolojileri ile konvansiyonelden dijitale böyle bir köprü kurabilmektedir.”

Ambalaja gelince; Blanchette, o alanda ticari matbaalarla karşılaştırıldıklarında işlerinin %5 civarında kısmının ambalaj ile ilgili olduğunu, söylüyor. Xerox bu alana iGen ile baskı öneriyor. Ancak Xerox daha çok akıllı ambalaja odaklanıyor. Blanchette ambalaj sektöründe de olma konusunda istekli olduklarını söylüyor. İşbirlikleri ile özel teknolojiler geliştirebileceklerini anlatan Blanchette, artırılmış gerçeklik (AR) ya da sanal gerçeklik (VR) ögelerini QR kodları vb. teknolojileri hatta basılabilir elektroniklerin kullanıldığı özellikle ilaç sektörüne yönelik çözümler üretmeye daha yakın olduklarını anlatıyor.

“Müşterilerimizin neye ihtiyacı olduğunu tespit ediyor ve onu üretiyoruz” diyen Blanchette, Iridesse için de yeni kapılar açabilecek bir teknoloji tanımını yapıyor. Hem ticari matbaalar hem de kopyalama merkezleri için uygun olan bu çözümün basım işini kolaylaştırdığını ve cazip hale getirdiğini, söylüyor. Blanchette’e göre 400 grama kadar baskı yapabiliyor olması Iridesse’yi ambalajcıların görüş alanına da sokabilir. Özellikle bu kadar ışıltılı bir baskı imkânı sunuyorken…

 

#Xerox #XeroxForum2018 #HeleneBlanchette #InterviewXerox #IntroducingIridesse

 

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*