07/24/2014

 

 


Advertisement

Yedi Yıl Matbaası Zengrun’u Seçti

By webyayin - Cum Oca 03, 8:02 am

Yüzyıl Matbaacılar ve Ambalajcılar Sanayii Sitesinde faaliyetlerine devam eden 7 Yıl Matbaası, yatırımlarını Zengrun taslama makinesi ile sürdürdü. Matbaanın kurucusu Ünal Çiçek ile hem yeni yatırımlarını hem de matbaanın üretimve hedeflerini konuştuk:

matbaa&teknik: 7 Yıl Matbaası olarak öncelikli hedefiniz nedir?

Ünal Çiçek: Matbaamız üç buçuk yıl önce kuruldu. Hem matbaa alanında faaliyet gösteriyoruz hem dijital yatırımımız var. Bundan sonra da özellikle dijitale yatırım yapmak istiyoruz. Yaklaşık 20 personelle hizmet veriyoruz. Dijitalde tabaka baskı için kullandığımız Canon ve ayrıca iç ve dış mekan baskı için HP’nin Latex makineleri yatırımı yapmıştık. Dijitale yönelmemizin sebebi matbaada artık kârlılığın azalmış olması ve farklı işler yapabileceğimizi düşünmemizdi. Matbaada da mümkün olduğunca kurumsal firmalarla çalışmaya özen gösteriyoruz. Çalıştığımız firmaların %99’u kendi sektörlerinde ilk üçte. Burada hizmeti ön plana çıkartmaya çalışıyoruz. Zaten artık iyi yatırım yapan her matbaa çok kaliteli ve hızlı baskı yapıyor. Biz müşterilerimiz için danışman gibi yaklaşıp kendi fikir ve tecrübelerimizi de ortaya koyarak onlara faydalı olmaya çalışıyoruz.

 

matbaa&teknik: Müşterileriniz sizden ağırlıklı olarak hangi ürün gruplarını talep ediyor?

Ünal Çiçek: İlk başlarken bir alana girip orada uzmanlaşmayı düşünüyordum. Başladıktan sonra ise sadece ambalaj yapamayacağımızı anladık. Şimdi ise mümkün olduğunca her işi yapmaya çalışıyoruz. Kendi kapasitemize uygun işleri almaya çalışıyoruz. Çok büyük ebat olmadığı sürece ambalaj, ticari butik ve düşük tirajlı baskılara odaklandık. Ayaklı stand, dönkart gibi sıvamalı işleri de çok yapıyoruz. Dijitalde de mümkün oldukça değişken datalı, matbaada yapılamayan, şifreli, numaratörlü, barkodlu ve benzeri işleri yapmaya çalışıyoruz.

 

matbaa&teknik: Zengrun’a gelelim, taslama makinesi yatırımı ile ne hedeflediniz?

Ünal Çiçek: Söylediğim gibi elimizde çok sayıda sıvamalı ayaklı stant, dönkart işleri var, bu nedenle taslama makinesini aldık. Bunun dışında da sitede çok düzgün taslama makinesi olmadığını fark ettik. Taslama işleri için sitenin dışına işler gönderildiğini gözlemledik. Birkaç tane iyi taslama makinesi olan firma var; ancak onlar sadece kendi işlerini yapıyorlar. Bu sebeble site içindeki meslektaşlarımı da hizmet verebileceğiz.

 

matbaa&teknik: Peki, Niçin Zengrun?

Ünal Çiçek: En önemli sebebimiz iyi servis. Avrupa’da daha kaliteli makineler var, fuarda da bunlara baktık. Ancak başka hiç kimseyle görüşmedik. Bizim için burada Aras Grup’un hizmeti önemli. Bir sorun olduğunda telefon ediyoruz ve hemen ilgileniyorlar. Distribütörün gücü bizi bu tercihi yapmamızda cesaretlendirdi.

 

matbaa&teknik: Dijitalin üzerinde ağırlıklı bir şekilde duruyorsunuz, dolayısıyla siyah-beyaz, renkli ve lateksle beraber birçok alanda çözüm sunabilecek bir makine parkuru kurmuşsunuz.

Ünal Çiçek: Aslında ilk başta lateksi küçük adetli işlerimizi çözmek için almıştık. 150 cm genişliğindeki bu HP bobin makinemiz hem iç mekan hem dış mekan aynı anda basabilme yeteneğine sahip. Dış mekanda herhangi bir laminasyona da ihtiyaç duymuyor. Ayrıca sağlık açısından bir tehdit oluşturmadığı için iç mekanda da kullanılabiliyor. Az adetli afiş işleri geldiğinde kolaylıkla halledebilmek için bu makineyi satın aldık. Ancak sitede de böyle bir boşluk varmış, şimdi neredeyse en çok çalışan makinemizin o olduğunu söyleyebilirim. Kurumsal firmalarla da çalışmaya başladık. Böyle bir makinemiz olduğu duyulunca da müşteriler tabakada yaşadığı sorunları yaşamadan kısa tirajlı işlerini bize aktarmaya başladılar. Daha çok sözleşme, çok sayfalı zımbalı işler, değişken datalı işler, barkodu olan işlere yöneldik.

 

matbaa&teknik: Siz kaç senedir matbaacılık işinin içindesiniz?

Ünal Çiçek: 1991 yılında başladım. Bu işe girmem tamamen tesadüf oldu. Büyükçekmece’de bir radyoda yöneticilik yapıyordum, orada bir arkadaşım “Büyükçekmece İş ve Meslekleri Rehberi” isimli bir rehber yapma teklifiyle geldi. Bu fikir bana cazip geldi ve bu rehberi yaptık. Bunu tamamlamak 1,5-2 yıl kadar sürdü. Bu işi iyi organize ettik ve de iyi tuttu. Bir benzerini Silivri ilçesi için de yaptık. Bu esnada reklam toplamak için gittiğimiz müşteriler bizden matbaa, kartvizit ve broşür gibi işler de talep ediyorlardı. Buradan sonra bir baktık ki matbaa işine başlamışız. Yaklaşık 9 yıl boyunca Büyükçekmece’de faaliyet gösterdik. Orada daha çok belediyelerin işlerini yaptık. Faaliyet raporlarının hazırlanması, fotoğraflanması, röportajların yapılması ve baskı hatta kimi zaman da dağıtımı işlerini yapıyorduk. Sonra önemli bir matbaamızda 7 yıl çalıştım ve ardından 7 Yıl Matbaasını kurdum. Üniversitede işletme okurken hiç hayalimde olmayan bir mesleğin içine girdim. Özellikle iyi müşterilerle çalışıyor olmamız da ayrı bir zevk veriyor. Örneğin, Garanti Bankası’nın Bonus kısmı, DİMES Meyve Suları, Hayat Grubu, Molfix, Molped ve Bingo grubu müşterilerimiz arasında. Bu müşterilerimizin hem yurt içi hem de yurt dışı işlerini yapıyoruz. Doğtaş Mobilya ile çalışıyoruz, özellikle onların matbaada çok maliyetli olan bir etiket işleri var, onu dijitalde çözüyoruz. Penti İç Giyim ile çalışıyoruz. DeFacto ile yeni başladık. Romanson saatlerinin işini yapıyoruz. Bir ajans aracılığıyla Kütahya Porselen’in kataloglarını yapıyoruz. Bu müşterilerimizin yüksek kaliteli işleri işimizden zevk almamızı sağlıyor.

 

matbaa&teknik: Peki matbaacılıkta geleceği nasıl görüyorsunuz?

Ünal Çiçek: Ben şu anda matbaa işinde atılım için çok bir kapasite olduğunu görüyorum. Benim canımı en çok acıtan şey bu… Belli bir dönemde aşırı miktarda ofset makine girişi olmuş ama pazar o kadar büyümediği için herkesin elinde iyi makine parkurları var ama müthiş bir kapasite boşluğu var. Ayın bir haftası çok yoğun çalışıyorlar ama ayın üç haftası yarım kapasiteyle çalışınca çok verimli bir yatırım olmamış oluyor. Sektörde bunun getirdiği bir rekabet var, bundan dolayı da fiyatların çok aşağılarda olduğunu düşünüyorum. Eskiden %50 ya da %30 kârla çalışılırken şimdi %10 kârı yeterli buluyoruz. Bir de fiyatlandırma ile ilgili bir sıkıntı var bence. Bana maliyet yapmayı bilmiyormuşuz gibi geliyor. Teknolojiye yatırım yapanların gelecekte de ayakta kalacağını düşünüyorum.

Cevap bırak.