Anasayfa » Aktüel » Yeni Gerçekler Yüksek Hacimli Baskı Dünya Piyasalarını Dönüşüme Uğratıyor

Yeni Gerçekler Yüksek Hacimli Baskı Dünya Piyasalarını Dönüşüme Uğratıyor

Smithers Pira’nın yaptığı son araştırmaya göre, yüksek hacimli baskı endüstrisini gelecek beş yıl içinde köklü bir değişim bekliyor.

Yeni Smithers Pira raporu 2021 yılına kadar Yüksek hacimli baskının geleceğini ortaya koyuyor: Toner vs Inkjet’e göre 2015’de yüksek hacimli baskı global piyasası 13.8 milyar dolar değerindeyken, 2016 sonunda bu rakam 14.5 milyar dolar oldu. Bunun 309.7 milyarı A4 baskılardı ve toplamda 119 milyar sayfaya denk geliyordu.

Bu dönemde baskı hacmi azalacak ama azalma başlamadan önce, 2015-2018 döneminde sayfa sayısı ve değer artmaya devam edecek. 2021 yılında pazar değeri 13,9 milyar $’a düşecek.

Yüksek hacimli baskı bir kuruluş tarafından bir bilgisayarda tutulan belirli bilgilerin dijital olarak basıldığı ve bir kişiye veya başka bir kuruluşa gönderildiği bir dizi yazdırma uygulamasını kapsar. Yüksek hacimli baskı endüstrisinin en büyük bölümünü finans sektörü oluşturuyor, onu kamu hizmetleri ve daha sonra kamu ve kamu sektörü uygulamaları izliyor.

smithers_figure1_02_17

Yüksek hacimli baskı yönlendiricileri

Bu on yıllık dönemde yüksek hacimli baskı (diğer geleneksel baskı segmentleri ile birlikte) piyasanın geleceğinin çerçevesini oluşturan pek çok etkenden derinlemesine etkileniyor. Smithers Pira’nın analizindeki en önemli noktalar şunlar:

Daha ekonomik aileler

Yüksek hacimli baskı hacminin en büyük itici gücü, dünyada ekonomik açıdan aktif olan daha çok sayıda hane halkı, işletme ve bireyin olması

Hizmet sunucular giderek daha fazla bilgiye erişim sağlayabiliyorlar.  Mesela, gaz ve elektrik için ‘akılı sayaç’ artışı, kullanıcıların davranış şekillerini değiştirerek cihazları yoğun olmayan saatlerde kullanılmaya başlanması anlamına geliyor. Böylece faturalarda enerji tasarrufu sağlanabilecek. Bu durum elektrik dağıtıcısı açısından da avantajlıdır. Ayrıca, kullanımlar, bireysel tüketim şekillerine göre uyarlanırken aynı zamanda müşteri sadakati de sağlanır. Aynı şekilde nakitsiz ödeme şekilleri artarken, günlük alım faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak da mümkün oluyor.

Bu trend, sadece yüksek hacimli baskıda daha fazla hacmi teşvik etmekle kalmıyor, aynı zamanda yatırımı da teşvik ediyor. Hem gönderici hem de alıcı daha fazla değer elde edebiliyor.

Postalarda azalma

Gelişen global ekonomik operatörler tabanı ve yeni değer sunumları yüksek hacimli baskının artacağını gösterirken posta hacimlerinin düşüşte olduğu da bir gerçek.

Universal Postal Union’un (UPU) en son istatistikleri 2014 yılında toplam posta trafiğinin 327,4 milyar adet olduğunu ve 2013 yılına oranla dünya genelinde %2,6 azalma olduğunu gösteriyor. En büyük sektör reklam postaları olurken onu transactional ve yüksek hacimli baskı izliyor.

Daha olumlu bir durum ise, mektupların ortalama ağırlığının artıyor olması. Bu, yüksek hacimli baskı ile başlayan bir trend. Çünkü bu sayede daha fazla ayrıntıya yer vermek ve kişiselleştirme yapmak artık mümkün.

Daha uzun vadede, bu durum kaybı sadece kısmen karşılayacak.  International Post Corporation’un 2015 raporuna göre, öncelikli ve öncelikli olmayan mektupların her ikisi de büyük ölçüde işletmeler ve devlet kurumları tarafından gönderilen transactional postalardan oluşuyor. Ve bunların sayısı toplam posta hacminden daha hızlı bir şekilde azalıyor. Bu durum büyük ölçüde e-ikame nedeniyle meydana geliyor. Bu ürünlerin yıllık hacmi de 2014 yılında sırasıyla %6,5 ve %4,6 oranında azaldı.

Bu durum karşısında pek çok ülkede posta ücretleri artıyor çünkü posta yetkilileri azalan hacim karşısında maliyetlerini telafi etmeye çalışıyor. Bunun da işletmelerin geleneksel baskı kullanması üzerinde etkisi oluyor çünkü onlar da posta masraflarını en aza indirmenin yollarını arıyor.

Çevresel etkiler

Hem kağıtla iletişimin hem de elektronik iletişimin çevre üzerinde etkisi var ve her ikisinin de tüm döngüsünü incelemeden sağlıklı bir karşılaştırma yapmak mümkün değil; ancak çoğunluk veya analiz, geleneksel postadan uzaklaşılması gerektiğine işaret ediyor. Avustralya’da Telstra, elektronik faturalama ile kağıt üzerine faturalamanın karşılaştırıldığı bağımsız bir döngü analizi gerçekleştirdi. Analizde şu sonuca varıldı: “Müşterilerden kağıt faturaların yerine alına her 1 milyon elektronik fatura için 19,9 ton CO2’ye, 6 ton fosil yakıta ve 32 ton toksik maddeye eşdeğer tasarruf sağlanıyor.”

Çok sayıda özel ve kamu sektörü posta şirketi çevresel sorumluluk taahhütleri vermiş durumda, bu nedenle genellikle, yüksek hacimli baskı postaların kullanımına son verilmesi kolay bir seçenek olarak görülüyor.

Ama kağıdın hala en sürdürülebilir alternatif olmaya devam ettiği durumlar da mevcut. Örneğin; bir kağıt fatura müşterisinin kağıt faturaları geri dönüştürmesi veya müşterilerin %95’inin elektronik faturalarını kendilerinin bastırması. French University of Technology of Troyes kağıt fatura ile ödemeyi (PBP) elektronik faturayla ödemeyle (EBP) karşılaştırdı ve şu sonuca ulaştı: “EBP sisteminin çevresel etkisi PBP sistemininkinden çok daha düşük.”

Teknoloji – inkjet ve toner

Bu segmentte tüm değer, dijital baskı makineleri (inkjet veya elektrofotografi-toner) kullanılarak basılan değişken verilere bağlı. Toner geçmişten beri baskın bir teknoloji olmuştur ama inkjet de özellikle yeni nesil renkli baskı makinelerinin pazar payını alarak kendi payını arttırmaya devam ediyor.  Smithers Pira’nın analizi, 2016-2021 döneminde her yıl %4,9 artışla pazar payı kazanan renkli inkjetin tek avantajlı teknoloji olacağını gösteriyor.

Elektrofotografi – toner

Elektrofotografinin geneli tek renk şeklinde gerçekleşiyor ve bunun da büyük çoğunluğu, kısa tirajlar için tabaka beslemeli makineler kullanılarak basılıyor. Baskı ve sayfa hacim payları benzerdir: 2021 yılında bile toner baskı hacminin neredeyse %94’ü mono olacak, bu da değerin %87.3’ü anlamına geliyor ve renkli baskının yüksek maliyetini gösteriyor.

Yüksek hızlı sürekli mono toner baskı makine pazarı büyük ölçüde doydu bu nedenle 2016 yılında yeni makinelerin satışı çok düşük düzeyde. Satışlar başlıca, ekipman yenilemeleri nedeniyle yapılıyor. Çok sayıda önde gelen makine üreticisi, toner portföyünü büyük ölçüde inkjet üniteler ile değiştirdi çünkü toner makinelerinin satışı giderek azaldı. Şu anda oluşturulmuş bir yenileme / yerini doldurma pazarı mevcut, yazıcı fiyatları düşük ve çok sayıda imalatçı yeni ekipman satın almaya maliyet etkin bir alternatif olarak yenilenmiş makineler sunuyor.

Inkjet

Yüksek hızlı fikslenmiş kafalı bobin makineler ve yeni tabaka beslemeli makineler piyasaya çıkarken, inkjet baskı yöntemleri, yüksek hacimli baskıya giderek daha faza dahil oluyor. Bu teknoloji, yeni makine tasarımlarına entegre dilen baskı kafalarındaki, yazılımdaki ve kumandadaki iyileşmeler ile birlikte hızla gelişmeye devam ediyor

Cambridge merkezli Domino Printing’in makinelerinde inkjetin egemenliğine katkıda bulunan çok sayıda yenilik vurgulanıyor. Şirketin makineleri, mikro motor controller teknolojisi kullanılarak monte edilmiş bağımsız baskı kafaları ile çalışıyor. Bu da, tüm kafaların otomatik olarak pozisyonuna hareket ettiği ve baskı için hassas bir şekilde ayarlandığı anlamına geliyor.  Böylece, tüm bobin genişliği boyunca tek bir adet olarak kesintisiz baskı yapılabiliyor.

Operasyon devam ederken  Domino’nun i-Tech CleanCap sistemi çalışıyor. Bu (veya temizlik devrindeyken) kafaları temiz tutmak için baskı kafalarının bobinden uzağa hareket ettiği bir kapatma istasyonu olan otomatik bir baskı kafası temizlik işlemidir. Döngü bir dakikadan kısa bir süre içinde tamamlanır bu da baskı hizmet sağlayıcının makinesini çalıştırma hızlandırmasına yardımcı olur.

2016 yılında inkjetin çoğunluğu renkli baskı yapıyordu (%60,4) – ki baskı ve sayfa hacmi payları, eski mono sistemler üzerindeki hakimiyetini net bir şekilde gösteriyor. 2021 yılında, bu oran %80’in üzerine çıkacak.

Sektöre göre yüksek hacimli baskı pazarları

Pek çok yüksek hacimli baskı ürün tipi vardır. Bunların çoğu A4 veya US mektup boyutunda belgelerdir, bazıları yırtılmak üzere perfore edilmiş panellidir ve her iki tarafına da farklı baskılar yapılabilir. Bunlar tek sayfalı veya çok sayfalı olabilir. Bazı uygulamalarda, gönderici fazla ürün içerebilir. Örneğin; tek bir satıcıdan gaz ve elektrik. Tek parçalı göndericiler ve güvenli PIN bildirimleri ve şifre güncellemeleri gibi bazı özel ürünler vardır.

smithers_figure2_02_17

Bu segmentte postaya gönderilmesi şart olmayan bazı nesneler bulunuyor. Örneğin; haftalık veya aylık işçi maaş bordroları ve yılsonu özetleri. Yüksek hacimli baskının en büyük değişiklik olarak görüldüğü uygulamalardan ikisi sağlık ve imalat sektörleriydi.

Sağlık

Sağlık tıbbi programların, yardımların, tıbbi kayıtların, ödeme ve tedavi detaylarının belgelendirilmesi ile yönlendiriliyor. Kişiye özel sağlık programı üyelik kartları bulunuyor, ayrıca hasta ve doktor hatırlatma sistemleri gibi özellikler de mevcut. Ayrıca veterinerlik alanında da büyüme görülüyor. Evcil hayvan sigorta poliçeleri ve hayvan ilaçlarının kullanımı arttıkça bu alandaki büyüme de artıyor.

Bu da özelleşmiş hizmetler için yeni piyasalar meydana gelmesine neden oluyor: bazı dijital raporlama sistemleri artık makamlara performans ve sonuç bildirimi yapabiliyorlar. Xerox Business Services, sağlık personelinin hasta, sağlık ve finans ile ilgili bilgileri otomatik olarak elde etmesine, aktarmasına, işlemesine ve elektronik sağlık kayıtlarına yönlendirmesine olanak sağlayan bir iş akışı otomasyon çözümü çalıştırıyor.

Bir diğer önemli uygulama da, piyasaya bir ilaç sürmenin geliştirme aşamasında ürün kullanım ömrü yönetimidir. Bu aşamada belge yönetimi önemlidir. Bu belgeler arasında klinik deneylerin yer aldığı AR-GE çalışmaları vardır.

İmalat

Pek çok imalat şirketi şu anda çekirdek olmayan aktiviteleri dışarıdan tedarik ediyor, baskı yönetim şirketleri ise yüksek hacimli baskı dahil baskı ihtiyaçlarını işliyor. Çok sayıda özel sektör hizmet sağlayıcısı bulunuyor ve bunların bazıları ulusal posta hizmeti sağlayıcılarının sahibi olduğu büyük operasyonlar. Xerox Business Services ve Ricoh bu hizmetleri Pitney Bowes ile birlikte sunuyor, baskı ve posta hizmetleri veriyor.

Bu yaklaşımın iş potansiyeli transactional dokümanlarının üretimini Ricoh’a veren bir Avrupalı ekspres parsel teslimat şirketi tarafından net bir şekilde gösterildi. Ricoh, bu şirket için senede 1 milyondan fazla fatura ve beyan basıyor. Dışarıdan tedarik edilen hizmet şirketin nakit akışını arttırırken para tasarrufu sağlanıyor, üretim maliyetleri %20 oranında azalıyor. Şirket daha önce, verileri işlemek, yazdırmak ve faturalarla beyanları dağıtmak için dahili bir tesis kullanıyordu. Belge işleme yavaştı, verilerin alınmasından faturaların dağıtılmasına kadar geçen sürede altı güne kadar gecikme oluyordu.

Sınırlı kapasite, tesisin artan iş hacimleriyle kolayca baş edemeyeceği anlamına gelir. Fatura ve beyan üretimi farklı sistemlerden veri entegre etme ile ilgili sorunlarla riske atılıyordu. Şirket içi tesis işgal ediyordu, özel insan kaynakları gerekiyordu ve ekipman yatırımı için sermaye bağlanıyordu. Doküman işleme hizmetlerinin fason yaptırılması sayesinde kaynaklar serbest kaldı ve şirket kendi işlerine yatırım yapabildi. Transactional veriler, harici baskı tesisleri kullanılarak Ricoh tarafından işlendi, basıldı ve dağıtıldı. Bu hizmet sayesinde faturalamaya kadar geçen süre dört gün azaltıldı. Kararlaştırılan hizmet seviyelerine uyuldu ve üretim ölçümleri düzenli bir şekilde raporlandı.

Fason üretim sınırsız kapasiteye erişim sağlarken zirve yapan yüklerle çalışmayı kolaylaştırıyor ve tasarımda esneklik sağlıyor. Bu da fatura bilgileri ve parsel teslimat ölçümleri gibi birden fazla sistemden çıkan daha fazla verinin entegre edilebilmesi anlamına geliyor.

Bu ve diğer avantajlar iyi anlaşıldı ve dünya genelindeki imalat ve hizmet şirketlerine başarılı bir şekilde satıldı. Genelde öncelikle şirketin doküman kullanımı inceleniyor, belli bir operasyonun etkinliği arttırılıyor ve bu amaçla maliyetler düşürülerek çok kanallı iletişim seçenekleri sunuluyor. Bu hizmetlerin kabul edilmesi hacimleri azaltıyor. Hibrit baskının ve posta hizmetlerinin artması çeşitli yazışmaların üretiminin üçüncü şahıslar tarafından yapılmasını sağlıyor. Baskı ve posta hizmetleri (genellikle standart posta maliyetlerinin altında) sunabilen uzmanlarla bu trend uzun yıllardır artıyordu.

 

#DijitalBaski #BobinBesleme #SurekliBesleme #Inkjet #Toner #Matbaa #Baski #SmithersPira

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*