• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

Meta’nın reklam gelirleri 2024’te 135 milyar dolara yaklaşacak

Dijital reklamlar, markaların pazarlama bütçelerinde her geçen yıl daha büyük bir kalem olarak öne çıkmaya başladı. Deloitte tarafından yayımlanan Türkiye tahminlerinde de reklam harcamalarındaki en büyük payın dijitalde olduğu görülürken, küresel çapta dijital reklam harcamalarının 2024'e kadar 756 milyar doları aşacağı öngörüldü

editor by editor
Haziran 28, 2023
in Haberler
0
Meta’nın reklam gelirleri 2024’te 135 milyar dolara yaklaşacak
0
SHARES
7
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Gazete, radyo ve televizyon gibi mecralarla başlayan reklamcılık serüveninin son yıllardaki yıldızı dijital reklamlar oldu. Facebook, Instagram, YouTube, Google, TikTok, Twitter gibi mecralarda verilen dijital reklamlar her geçen yıl markaların pazarlama bütçelerinde daha büyük bir kalem oluştururken, Deloitte tarafından yayımlanan Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2022 raporunda da en büyük payın dijitalde olduğu doğrulandı. Öte yandan tahminler, dijital reklam yatırımlarının 2024’e kadar küresel çapta 756 milyar doları aşacağını gösterdi.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Meta Partneri Ozan Durak, “Tüketicilerin bugün tüm ürün ve hizmetler için baktığı ilk yer internet. Durum böyleyken, dijital reklam vermeyen markaların rekabette öne geçme şansı azalıyor” ifadelerini kullandı.

Meta’nın reklam gelirleri 2024’te 135 milyar dolara ulaşacak

Pazarlama bütçelerinde giderek artan dijital reklamlarda ise payın önemli bir kısmını Instagram ve Facebook gibi kilit platformların sahibi olan Meta aldı. Tahminler, Meta’nın reklam gelirlerinin 2024’e kadar 135 milyar dolara yaklaşacağını gösterdi. Facebook’un kullanımı Türkiye’de azalmış gibi görünse de Meta’nın hâlâ Instagram gibi güçlü bir mecraya sahip olduğunu dile getiren Ozan Durak, “Statista’nın yılın ilk çeyreğinine ilişkin verilerine göre, Meta’nın ürünleri, her gün dünya çapında en az 3 milyar kişi tarafından bir kez de olsa kullanılıyor. Bu da Meta’yı ve onun geliştirdiği sosyal medya ve haberleşme platformlarını dijital markalar için vazgeçilmez hale getiriyor. Meta reklamcılığının herkes için yükselen bir ihtiyaç olduğunun bilinciyle, Reklam Maratonu isimli bir eğitim konsepti oluşturduk. Canlı, kanıtlanmış ve öğrenme garantili bu sistemle herkesin Meta reklamlarından hedeflediği performansa ulaşmasını kolaylaştırıyoruz” yorumunda bulundu.

“Niş sektörler, uzmanlardan danışmanlık almalı”  

Dört yıldır düzenli olarak yürütülen ve markaların ajanslarla ilişkisini değerlendiren araştırmanın 2022 edisyonunda, beş markadan ikisinin ajansından memnun olmadığı ve değiştirmeyi değerlendirildiği görüldü. Ajansların çalışma biçimlerinin bugünün kişiselleştirilmiş hizmet beklentilerini karşılayamadığına dikkat çeken Ozan Durak, “Markaların dijital varlıklarını inşa ederken duyduğu gereksinimler sektörden sektöre, şirketten şirkete farklılaşıyor. Bu durumda özellikle niş sektörlerin, o sektörlerde uzmanlığı olan profesyonellerden danışmanlık alması gerekiyor. Meta Partneri ve Meta reklamcılığı alanında uzman profesyoneller olarak, ekibimizle kişisel markamın altında mobilya, sağlık turizmi ve diş klinikleri gibi niş sektörlere odaklanıyoruz” diye konuştu.

25 milyon TL’lik reklam bütçesi yönetti, %200 büyüdü

Yalnızca başarılarını verilerle kanıtladıkları iş alanlarında dijital pazarlama ve Meta reklamcılığı hizmeti sunduklarını kaydeden Meta Partneri Ozan Durak, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Geçtiğimiz yılı 10 müşteriyle tamamlarken, bu yılın ortasında 20 müşteriye ulaştık. Şimdiye kadar 25 milyon TL büyüklüğünde reklam bütçesi yönettik ve geçtiğimiz yıla kıyasla ciromuzu %200 artırdık. Butik ekibimizle, İstanbul’un önemli noktalarından birinde faaliyet gösteriyoruz. Bir yandan sektöre Meta reklamcılığı alanında yeni uzmanlar kazandırmak için kanıtlanmış yöntemleri uyguluyor, diğer yandan uzmanlaştığımız sektörlerde şeffaflığa dayalı iş modelimizle her ölçekten markanın dijital iş ortağı oluyoruz.”

Tags: #Deloitte#Dijital#Facebook#gazete#gelir#Google#hizmet#Instagram#marka#Meta#OzanDurak#pazarlama#radyo#reklam#reklamcılık#televizyon#TikTok#Twitter#ürün#YouTube
Previous Post

Globelink Ünimar İcra Kurulu Komite Üyesi Fatih Baş: İhracatta yaşanacak artış lojistik sektörüne de olumlu yansıyacak

Next Post

Dijital dönüşümün liderleri Viyana’dan ödülle döndü

editor

editor

Next Post
Dijital dönüşümün liderleri Viyana’dan ödülle döndü

Dijital dönüşümün liderleri Viyana’dan ödülle döndü

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025

Recent News

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.