• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

İhracatçıların yüzde 40’ı ödeme alamama endişesi taşıyor

Ticari alacak sigortasında dünya lideri Allianz Trade, Küresel Anket Raporu’nun ikincisini yayınladı. İhracatçı şirketlerle yapılan Küresel Anket Raporu’na göre; bu yıl şirketlerin projeksiyonunda yeni pazarlara girmek değil mevcut pazarlardaki güçlerini koruyabilmek var

editor by editor
Haziran 30, 2023
in Haberler
0
İhracatçıların yüzde 40’ı ödeme alamama endişesi taşıyor
0
SHARES
8
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Allianz Trade, ihracatçı şirketlerle gerçekleştirdiği Küresel Anket Raporu’nunikincisini yayınladı. Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, Polonya, İngiltere ve ABD’den yaklaşık 3.000 ihracatçı şirketle yapılan ankete göre, şirketler 2023 yılı ihracat beklentileri konusunda nispeten iyimser olsa da ekonomik belirsizlik endişesini de yaşamaya devam ediyorlar. Anket sonuçlarına göre ayrıca ihracatta ödeme alamama riskinde artış bekleyen katılımcıların oranı 2022 yılı başındaki ankete kıyasla 11 puan artarak ortalamada yüzde 40’a yükseldi.

İhracat, tedarik zinciri aksaklıkları ve Çevresel Sosyal ve Kurumsal Yönetişim (ÇSY) stratejilerine dair soruların yer aldığı ankete göre, ciro artışı bekleyen şirketlerin oranında geçen yıla kıyasla bir azalma da söz konusu. 2022 yılında katılımcı şirketlerin yüzde 80’i ihracat yoluyla elde edilen cironun bir önceki yıla göre artmasını beklerken, bu yıl bu oran yüzde 70’e geriledi. Bu gerileme küresel ticaret ortamının 2023 yılında daha az güven verdiğinin bir yansıması olarak yorumlanıyor. 2022 yılında küresel ticaretin yüzde 3,8 büyümesine karşın 2023’de bu oranın yalnızca yüzde 0,7 olduğu görülüyor.

Yeni pazarlar için iştah azaldı

Şirketlerin, yeni pazarlara yönelik iştahlarının azaldığı ve önceliğin mevcut pazarların konsolidasyonunda olduğu belirtilen Allianz Trade Küresel Anket katılımcıların yüzde 63’ünün halihazırda bulundukları ülkelerde yatırımlarını artırmayı tercih ettiği belirtiliyor. Rapora göre katılımcıların sadece yüzde 47’si yeni ülkelere yatırım yapmayı planlıyor. Ayrıca, ihracat stratejileri bakımından, şirketlerin yüzde 55’inden fazlası mevcut bulunduğu ülkelerde pazar payını arttırmayı planlarken, yaklaşık yüzde 52’si pazarlarını çeşitlendirmeyi ve yeni ülkeler hedeflemeyi düşünüyor.

İhracat finansmanında nakit hâlâ lider

Ankete göre; firmaların ihracat geliştirme planlarını nakit, banka kredileri ve ödeme koşullarına bağlı olarak finanse edecekleri belirtiliyor. Ancak, şirketlerin kullanabilecekleri nakit tamponlarının azaldığı ve banka kredi koşullarının sıkılaştığı bir ortamda alternatifler arasında çok da fark kalmadığı vurgulanıyor. Ayrıca anket katılımcılarının yaklaşık yüzde 75’i lojistik engeller ve yüksek nakliye maliyetlerinin 2023 yılı ihracat faaliyetleri üzerinde güçlü bir etkiye sahip olduğunu belirtiyor.  Diğer yandan, katılımcıların yüzde 80’inden fazlası 2023 yılında ekonomik yavaşlama ve finansman kısıtlamaları nedeniyle iş sürekliliğine ÇSY taahhütlerinden daha fazla öncelik vereceğini söylüyor. Öte yandan şirketler ÇSY hedeflerinden tamamen vazgeçmiş değil.

Allianz Ticaret CEO’su Aylin Somersan Coqui, “Merkez bankalarının enflasyonu düşürmek için faiz oranlarını artırmaya devam etmesiyle birlikte şirketler, daha düşük talep, kârlılık üzerinde ek baskı ve sıkılaşan kredi koşullarının bir kombinasyonuyla karşı karşıya. Bu bağlamda, 2023 yılında ihracatta daha uzun ödeme vadelerine ve daha yüksek ödeme alamama riskine karşı hazırlanıyorlar. Bu durum, 2022 yılındaki yüzde 2’lik artıştan sonra 2023 yılında yüzde 21 artmasını beklediğimiz küresel iflaslara ilişkin öngörümüzle de uyumlu,” dedi.

Tags: #AllianzTrade#ÇSY#ekonomik#finans#İhracat#lojistik#nakliye#sigorta#şirket#Tedarikzinciri#ticari
Previous Post

Securitas Türkiye CIO’su: “Dijitalleşme katma değerli iş alanları oluşturuyor”

Next Post

EskoWorld event underlines importance of entire supply chain being “connected”

editor

editor

Next Post
EskoWorld event underlines importance of entire supply chain being “connected”

EskoWorld event underlines importance of entire supply chain being “connected”

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025

Recent News

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.