• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

Ticaret ve içerik üreticilerinin kesişim noktası: TikTok’tan 3Y Çerçevesi

editor by editor
Temmuz 4, 2023
in Haberler
0
Ticaret ve içerik üreticilerinin kesişim noktası: TikTok’tan 3Y Çerçevesi
0
SHARES
16
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Geçtiğimiz haftalarda Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde konuşan TikTok Asya-Pasifik, Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya Küresel İş Çözümleri Başkanı Shant Oknayan TikTok’un yeni 3Y çerçevesini duyurdu. Markaların ihtiyaç duydukları yaratıcı içerik çeşitliliğini geliştirmek için geliştirilen bir ekosistem olan 3Y çerçevesi; Yeniden kurgula (Recut), Yeniden düzenle (Remix), Yeniden hayal et (Reimagine) adımlarından oluşuyor.

Reklama doymuş bir dünyada, tüketici davranışının seyri hızla değişiyor. Tüketiciler reklam içeriklerini engelleme konusunda uzmanlaştıkça, geleneksel pazarlama kanalları artık etkili olamıyor. Hootsuite’e göre internet kullanıcılarının yüzde 42,7’si reklam engelleyici kullanıyor. Bu durum işletmeleri, dikkat çekmek ve hedef kitleleriyle bağlantı kurmak için sürekli olarak yenilikçi yollar aramak zorunda bırakıyor.

Yeni olanaklar sunan TikTok gibi dijital platformlar, yeni ticaret çağını başlatmak için önemli bir seçenek olarak ortaya çıkıyor. Topluluk, eğlence ve alışverişi bir araya getirerek, satın alma yöntemlerini yeniden şekillendiriyor ve markaların topluluklarıyla bağlantı kurma şeklini dönüştürüyor. Yaratıcılığı merkezine alan bir platform olarak, TikTok’un etkisi viral trendlerin ve eğlencenin ötesine uzanıyor. TikTok, ürün keşfinden satın almaya ve çok daha fazlasına doğru kesintisiz bir yolculuk yaratmaya yardımcı oluyor.

#TikToktaGördümAldım kampanyasını ele alalım: 58 milyardan fazla görüntülemeye ulaşan bu etiket, kullanıcıların yalnızca TikTok önerilerine dayalı ürünleri keşfetme ve satın alma hikayelerini paylaşmalarına olanak tanıyarak alışveriş yapan ve içerik üreticilerinden oluşan çevrimiçi bir topluluğu besliyor. Bu, tek bir videonun kulaktan kulağa dolaşarak bir ürünü global olarak öne çıkarma gücüne sahip olduğu “topluluk ticaretinin” tam tanımına dönüşüyor.

Bunun arkasındaki nedenlerse çok yönlü. TikTok’un bulaşıcı yaratıcılığı ve ilgi çekici içeriği canlı bir ekosistem geliştiriyor. İşletmeler, reklam ve marka içeriğine yönelik eyleme geçirilebilir eğlence odaklı yaklaşımıyla müşterilerine daha yakın olabiliyor ve ilgiyi satışa dönüştürmeye yardımcı olabiliyor. İçerik ve ticaretin bir araya geldiği bu olguyu “Shoppertainment” olarak adlandırıyoruz.

Material tarafından yürütülen TikTok Pazarlama Bilimi Küresel Perakende Satın Alma Yolu çalışmasına göre: TikTok kullanıcılarının diğer platformların kullanıcılarına kıyasla fiziki olarak dışarı çıkıp platformda keşfettikleri bir şeyi satın alma olasılığı 1,5 kat ve TikTok’un ürün keşfi için kaynak olma olasılığı diğer platformlardan 1,7 kat daha fazla.

Eğlence odaklı ürün keşfi, özgünlük ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin bu ilginç karışımı, sıradan bireyleri etkili içerik üreticilere dönüştürüyor ve içerik üreticileri hikaye anlatımlarına dahil ederek markalar TikTok topluluğuyla daha derin güven ve bağlantılar kurabilir hale geliyor. Bu, platform tarafından duyurulan ve markaların gelişmek için ihtiyaç duydukları oyunun kurallarını değiştirecek eğlenceli içeriği oluşturmalarını sağlayan yeni akıma “Yaratıcı Rönesans” diyoruz.

Aynı zamanda TikTok, reklam araçları ve özelliklerini marka keşfi ve ilhamı için nihai hedef haline getirmek üzere tasarladı. Markalar ve içerik üreticiler arasındaki iş birliklerinin kolaylaştıran TikTok Creator Marketplace’den TikTok Creative Exchange’e kadar TikTok, markaları yaratıcı ortaklardan oluşan bir ekosisteme bağlıyor.

“Yaratıcılığı geri getirmenin zamanı geldi”

TikTok Asya-Pasifik, Orta Doğu, Afrika ve Orta Asya Küresel İş Çözümleri Başkanı Shant Oknayan

Geçtiğimiz hafta Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde TikTok’un ev sahipliğinde düzenlenen, Sıradaki Yaratıcı Rönesansı etkinliğindeki bir oturumda 3Y çerçevesini de anlatan Shant Oknayan şunları söyledi: “Son yıllarda markaların en iyi yaratıcı fırsatlarını günlük hayattaki değil daha özel anlara sakladığını görmeye başladık. Eskiden sadece Cannes gibi festivallerde değil, her zaman ve her yerde herkes tarafından önemi vurgulanan yaratıcılığı geri getirmenin zamanı geldi. Markaların platformumuzda gelişmek için ihtiyaç duydukları içerik çeşitliliğini oluşturmalarını her zamankinden daha kolay hale getirmek için tasarlanmış eksiksiz bir yaratıcı destek ekosistemi oluşturduk. Bu sayede içerik üreticilerinin yaratıcılığı ile teknolojimiz kesişim alanında bir araya geliyor. Markalar 3Y çerçevesini kullanarak mevcut yaratıcı ürünlerimiz ve akıllı teknolojilerimizle yeniden kurgulayabilir; ‘daha TikTok olmak’ için onları yeniden düzenleyebilir ve platformun, içerik üreticilerinin ve topluluklarının gücünü kullanarak yaratıcı fikirlerini yeniden hayal edebilir.”

Oknayan konuşmasında Türkiye’den de bir örnek verdi: “Vodafone’un oyunlaştırma platformu Teklif Ver Kazan’ı ele alalım: Marka, doğrulanmış müşteri veri havuzunu genişletmek, tekil ziyaretçi sayısını ve etkileşimi organik olarak artırmak ve sürdürmek, nihayetinde bunları satışa dönüştürmek istiyordu. Yaratıcı çalışmalarını içerik üreticileri aracılığıyla yeniden tasarlayan Vodafone’un kampanyası, Vodafone dışı kullanıcıların günlük ortalama dönüşümünde 8 kat gibi etkileyici bir artış sağladı”

TikTok böylece yaratıcılığa ilham verme ve eğlenceli içerik ve sorunsuz alışveriş deneyimleriyle neşe getirme misyonunu sürdürüyor. Tüketiciler gelişmeye devam ettikçe, markaların onların dikkatini çekmek için yenilikçi yollara uyum sağlaması ve bunları keşfetmesi zorunlu hale geliyor. Markalar, TikTok gibi dijital platformları benimseyerek pazarlama paradigmalarını yeniden tasarlayabiliyor, günlük yaratıcılığın önemini vurgulayabiliyor ve bağlantı kurmanın, anlamlı etkileşim sağlamanın sonsuz yollarını keşfedebiliyor.

Tags: #3Y#Alışveriş#Dijital#düzenle#eğlence#ekosistem#etiket#hayalet#içerik#kurgula#marka#Recut#Reimagine#reklam#Remix#Shoppertainment#ticaret#TikTok#üretici
Previous Post

Elkem launches UV LED curable silicone for sustainable release coatings

Next Post

Print4All conference: the printing community will meet in Stresa on 6 July

editor

editor

Next Post
Print4All conference: the printing community will meet in Stresa on 6 July

Print4All conference: the printing community will meet in Stresa on 6 July

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025

Recent News

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.