• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

Dijitalleşme, 2027 yılına kadar ambalaj sektöründe hızla büyüyen teknoloji olma yolunda ilerliyor

Günümüz tüketicileri teknolojiyi ve dijital araçları günlük yaşamlarına giderek daha fazla dahil ediyor. Geçtiğimiz sene yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin 'ü satın alma sırasında ileri teknolojiyle entegre olan ürünleri aradıklarını söylüyor. Tüketiciye ulaşmanın en etkili yollarından olan ambalaj tasarımı endüstrisi de bu inovasyonu hızla yakalıyor. ABD merkezli pazar araştırma şirketi Smithers, dijitalleşmenin 2027'ye kadar ambalaj sektörü için en hızlı büyüyen teknoloji olacağını söylüyor. Dijital teknolojilerle desteklenmiş ambalajlar verimliliği artırırken müşteri ve marka arasındaki bağı güçlendiriyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, etkileşimli şekilde tasarlanan ambalajın satın almada önemli bir etken olduğunu söylüyor

editor by editor
Haziran 27, 2024
in Haberler
0
Dijitalleşme, 2027 yılına kadar ambalaj sektöründe hızla büyüyen teknoloji olma yolunda ilerliyor
0
SHARES
4
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dijitalleşme, çok yönlülük, kişiselleştirme seçenekleri ve sürdürülebilirlik avantajlarıyla endüstri standartlarını yeniden tanımlıyor. ABD merkezli pazar araştırma şirketi Smithers, dijitalleşmenin 2027’ye kadar ambalaj sektörü için en hızlı büyüyen teknoloji olacağını söylüyor. Bir diğer taraftan günümüz tüketicilerinin büyük çoğunluğunu Z kuşağının oluşturması da bu veriyi destekler nitelikte. Geçtiğimiz senelerde yapılan bir başka araştırmaya göre tüketicilerin %64’ünün satın alma sırasında ileri teknolojiyle harmanlanan ürünlere yöneldiklerini gösteriyor. Birbiriyle bağlantılı bu iki istatistik, teknolojinin ambalaj tasarımının geleceğini şekillendirecek dönüştürücü bir güç olacağına işaret ediyor. Ambalaj tasarımında dijital araçların kullanımı, daha az maliyetle zaman tasarrufu sağlarken tasarım ve üretim noktasında da esneklik sunuyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, ambalajın teknolojiyle harmanlanmasının marka ve müşteriye eş zamanlı fayda sağladığını belirtiyor.

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik

Dijitalleşen Ambalaj Tasarımları, Akılda Kalıcı Bir Kullanıcı Deneyimi Sunuyor

Tüketiciler, kişisel yaşamlarını kolaylaştırmak ve satın alma deneyimlerini artırmak için teknolojik ürün ve hizmetleri tercih ediyor. Bu sebeple teknolojiyle desteklenen araçları müşterilerin uğrak noktalarına ve onların ilgisini çekecek tasarımlarda konumlandırmak önem taşıyor. Ürünü temsil eden ambalajın, müşterinin ilk bakışta dikkat ettiği unsur olmasından ve hemen her yerde bulunmasından dolayı dijital araçlarla donatılması çeşitli avantajlar sağlıyor. Ambalaj üzerine yerleştirilmiş hızlı yanıt (QR) kodları, radyo frekansı tanımlama (RFID) ve yakın alan iletişim (NFC) etiketleri gibi akıllı paketleme çözümleri, marka ve müşteri arasında bir köprü oluşturuyor. Bu sayede müşteriler ürünleri sanal olarak deneyimleyebiliyor ve ürünün değeri daha iyi anlaşılarak satın alma olasılığı artıyor. Sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, çok boyutlu metin, grafik, video ve animasyon oluşturarak ambalajı canlandırmaya, tüketicilerle benzersiz ve akılda kalıcı bir etkileşim kurulmasına imkan tanıyor. Bu teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, sürdürülebilir ambalaj çözümlerinde küresel çapta büyük ilerlemeler kaçınılmaz hale gelecek.

“Bilgiyi Parmaklarının Ucunda Bulmak İsteyen Yeni Nesil Tüketici, Satın Alacağı Ürünle Bütünleşik Bir Bağ Kurmak İstiyor”

Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Dijitalleşme her alanda olduğu gibi ambalaj endüstrisinde de rekabete yol açıyor.  Ambalaj tasarımcıları tüketicilere güvenli ve yaratıcı bir kullanıcı deneyimi sunmak için teknolojiden yararlanıyor. Bilgiyi parmaklarının ucunda bulmak isteyen yeni nesil tüketici, satın alacağı ürünle bütünleşik bir bağ kurmak istiyor. Ambalajın üzerine yerelştirilmiş dijital araçlar, markanın şeffaflığını gözler önüne sererken müşterinin ürün hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Gün geçtikçe gelişmeye devam eden bu akıllı ambalaj çözümleri tüketicilerin beklentilerini daha dinamik ve gerçek zamanlı şekilde karşılamaya olanak tanıyor.” açıklamalarında bulunuyor.

Tags: #ambalaj#Dijital#dijitalleşme#endüstri#inovasyon#QRcode#sektör#şirket#sürdürülebilirlik#Tasarist#tasarım#teknoloji#tüketici#ürün
Previous Post

WorldStar Award and WorldStar Student Ceremony 2024 celebrated the global packaging excellence in Bangkok

Next Post

Find your packaging zen: Mondi’s ProVantage SmartKraft brings peace of mind to packaging decisions

editor

editor

Next Post
Find your packaging zen: Mondi’s ProVantage SmartKraft brings peace of mind to packaging decisions

Find your packaging zen: Mondi's ProVantage SmartKraft brings peace of mind to packaging decisions

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025

Recent News

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Ucima continues its international tour to promote made in Italy

Haziran 13, 2025
PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

PF1 speeds up vinyl production with Flexa automatic cutter and laminator

Haziran 10, 2025
Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Mayıs ayında kimya sektöründen 2,7 milyar dolarlık ihracat

Haziran 9, 2025
Inkcups Announces New CEO

Inkcups Announces New CEO

Haziran 4, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.