Yıl boyunca matbaa sektörü, hem geleneksel bayramlar hem de Yeni Yıl, Ramazan, Ramazan Bayramı, mezuniyet ve “okula dönüş” dönemi gibi kültürel tarihlerden kaynaklanan birden fazla mevsimsel zirveyle karşı karşıya kalıyor. Tüketiciler bu anları ölümsüzleştirmek için kişiselleştirilmiş ürünlere giderek daha fazla yöneliyor ve bu eğilim ivme kazanmaya devam ediyor. Research and Markets verileri, Avrupa kişiselleştirilmiş hediye pazarının 2023’te 9,67 milyar dolardan 2029’a kadar 14,51 milyar dolara çıkacağını öngörüyor. Bu büyüme, dijital baskı ve e-ticaretin artan benimsenmesiyle destekleniyor.
Yılın son çeyreğine girerken, matbaa sektörü yine önemli bir mevsimsel talep artışına hazırlanıyor. Yeni Yıl gibi özel günler için anlamlı ve duygusal hediyeler arayan tüketiciler bu talebi tetikliyor. Fotoğraflar, kişiselleştirilmiş hediyeler için popüler bir tasarım tercihi olmaya devam ediyor ve kişisel bağ kurmayı güçlendiriyor. Fortune Business Insights’a göre, Avrupa fotoğraf baskısı ve ürün pazarı %6,92 YBBO ile büyüyerek 2032 yılına kadar 4,92 milyar dolara ulaşacak.
Kişiselleştirilmiş fotoğraf takvimlerinin cazibesi
Genellikle yıl sonunda veya yeni yılın başında satın alınan fotoğraf takvimleri, matbaa işletmelerine hem artan hediye talebinden hem de kişiselleştirilmiş ürünlere yönelik artan ilgiden faydalanma fırsatı sunuyor. Deloitte araştırmasına göre kişiselleştirilmiş ürün veya hizmetlere ilgi gösteren her 5 tüketiciden 1’i %20 daha fazla ödeme yapmaya hazır. Bu nedenle, baskı hizmeti sağlayıcılarının yıl sonu sezonu öncesinde fotoğraf takvimlerini ürün yelpazesine eklemeyi düşünmeleri için güçlü bir neden var.
Fotoğraf takvimleri doğası gereği kişisel ve duygusal olarak etkileyici hediyelerdir; tüketicilere çok sayıda anıyı birden fazla sayfada sergileme şansı verir. Her ayı bir önceki yılın aynı döneminden bir fotoğrafla eşleştirmek, aile veya arkadaş doğum günlerini vurgulamak ya da seyahat veya aile dönüm nokta
ları gibi temalı koleksiyonlar oluşturmak gibi yenilikçi olanaklar oldukça fazladır. Ayrıca başlangıç ayını seçme, akademik yıl tarihlerinin veya dini bayramların yanı sıra düğünler ve doğum tarihleri gibi kişisel tarihlerin işaretlenmesi gibi ek seçeneklerle takvimler, geleneksel yıl sonu zirvesinin ötesinde yıl boyunca satış potansiyeli sunar.
Kullanıcı deneyimi (UX) dikkat edilmesi gerekenler
Kişiselleştirme artık yalnızca bir isim eklemek veya ürün rengini değiştirmekten çok daha fazlasını ifade ediyor; ancak tasarım ne kadar yetenekliyse tasarım süreci de o kadar karmaşık olabiliyor. Kişiselleştirilmiş ürünlerin tasarımı; mobil telefon veya bilgisayardan birden fazla fotoğraf yüklemeyi, sıralama veya tasarım seçmeyi, ek metin veya grafik eklemeyi ve siparişi tamamlamayı içerebilir. Kullanıcı deneyimi (UX) dikkatle tasarlanmamışsa bu süreç zaman alıcı ve zahmetli hale gelebilir; bu da sepet terk edilmesine ve kaçırılan fırsatlara yol açar. Baymard Institute araştırmasına göre, ortalama e-ticaret sepet terk oranı %70,19 olup, katılımcıların %18’i bunun sebebinin ödeme sürecinin çok uzun veya karmaşık olması olduğunu belirtiyor. Bunu önlemek için sorunsuz bir UX, zirve dönemlerinde ve talep artışlarında satış potansiyelini en üst düzeye çıkarmak açısından kritik önem taşır.
İyi UX uygulamalarına örnek olarak hızlı fotoğraf yükleme ve tasarım/yerleşim oluşturma hızı, baskıda bulanıklık oluşmaması için düşük çözünürlüklü dosyaların anında tespit edilmesi, fotoğrafları kolayca taşıma ve/veya kırpma kolaylığı, akıllı yerleşimler ve daha fazlası verilebilir. Bu tür akıllı araçlarla tasarım süreci tasarımdan siparişe sadece 30 saniye ile üç dakika arasında sürebilir.
Düzenlenebilir şablonlar ve yerleşimler
Dijital baskı teknolojileri ve baskı kişiselleştirme yazılımlarındaki ilerlemeler sayesinde baskı hizmeti sağlayıcıları artık üç parçalı, tek taraflı, kitap, fotoğraf, spiral ciltli, çıtalı, piramit, manyetik, cep takvimleri ve daha fazlası gibi takvim formatlarında arka plan renklerini değiştirme, görsel, fotoğraf ve metin ekleme gibi yüksek düzeyde kişiselleştirme seçenekleri sunabiliyor. Üstelik bu, müşteriler için zaman alıcı veya zorlayıcı bir tasarım süreci gerektirmeden yapılabiliyor.
Tasarım deneyimi olmayan tüketiciler için akıllı ve sezgisel kişiselleştirme yazılımları; rakam veya harf şeklinde fotoğraf kolajları oluşturma veya ‘photo shuffle’ özelliği ile yeni fotoğrafları otomatik olarak kolajda düzenleme gibi ek özellikler sunuyor. Biraz tasarım ilhamına ihtiyaç duyan müşteriler için takvim şablonlarının eklenmesi de deneyimi iyileştirmenin ve süreci hızlandırmanın başka bir yolu

olabilir. Basit ve minimalist tasarımlardan karmaşık ve son derece yenilikçi tasarımlara kadar geniş bir şablon yelpazesinin mevcut olması, müşterilerin özel günleri için mükemmel seçeneği bulmalarına yardımcı olur; ancak müşterilerin isterlerse sıfırdan kendi tasarımlarını oluşturmalarına olanak tanıyacak bir seçeneğin de eklenmesi önemlidir.
Mobil uyumlu ve baskıya hazır tasarım
Son yıllarda e-ticaretin büyümesiyle birlikte, tüketiciler artık diğer ürünlerde olduğu gibi baskı siparişlerini de çevrimiçi olarak sorunsuz ve hızlı bir şekilde verebilmeyi bekliyor. Centre for Retail Research verilerine göre, akıllı telefonlar üzerinden yapılan çevrimiçi satın alımlar artık Avrupa e-ticaret satışlarının %50’sinden fazlasını oluşturuyor. Bu da baskı kişiselleştirme sürecinin mobil cihazlarda da masaüstü web sitelerinde olduğu kadar sorunsuz olması gerektiği anlamına geliyor. Sadece görüntülemeye değil, aynı zamanda mobil cihazlarda tam kullanım için optimize edilmiş bir baskı kişiselleştirme yazılımı seçmek, baskı hizmeti sağlayıcılarının müşterilerinin kişiselleştirilmiş takvimlerini akıllı telefon veya tabletlerini kullanarak kolayca oluşturup sipariş etmelerini sağlar.
Yıl sonu hızla yaklaşırken ve yazılım entegrasyonlarının oturması zaman alırken, matbaa işletmelerinin kişiselleştirme tekliflerini kullanan tüketicilerin yaşadığı
kullanıcı deneyimine daha yakından bakmalarının tam zamanı. Kişiselleştirilmiş fotoğraf takvimleri zirve sezonunda güçlü ve karlı bir ürün olmaya devam ediyor, ancak kötü bir UX tamamlanmış bir sipariş ile terk edilmiş bir sepet arasındaki farkı oluşturabilir. Tasarım sürecini kolaylaştıran ve baskıya hazır dosyaları otomatik olarak üreten sezgisel, mobil uyumlu kişiselleştirme araçlarına yatırım yapan matbaacılar yalnızca müşteri beklentilerini karşılamakla kalmaz, aynı zamanda onları aşarak dönüşüm oranlarını artırır, darboğazları azaltır ve bu mevsimsel talep artışından en iyi şekilde yararlanır. Kullanıcı deneyimini optimize etmek için şimdi harekete geçen matbaacılar, sezon zirve yaptığında kazanan taraf olacaklardır.
















