• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

İhracatta doğru hedef pazar seçimi için yol haritası

editor by editor
Temmuz 7, 2023
in Haberler
0
İhracatta doğru hedef pazar seçimi için yol haritası

HİT Global Kurucusu İbrahim Çevikoğlu

0
SHARES
13
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

HİT Global Kurucusu İbrahim Çevikoğlu, şirketlerin yeni ihracat pazarları bulmak ve bu pazarlardaki faaliyetlerini sürdürülebilir kılmak için neler yapması gerektiğine ilişkin bilgilendirmede bulundu.

Yeni nesil dış ticaret uygulamalarına odaklanmış bir eğitim ve danışmanlık markası olan HİT Global’in Kurucusu İbrahim Çevikoğlu, şirketlerin yeni ihracat pazarları bulmak ve bu pazarlardaki faaliyetlerini sürdürülebilir kılmak için neler yapması gerektiğine ilişkin görüşlerini paylaştı.

Ülkemizdeki firmaların yeni pazarlara açılma metotuna değinen Çevikoğlu, firmaların genellikle yerli rakibinin satış yaptığı ülkelere odaklanmak suretiyle veya farklı ülkelerdeki akrabalık ve tanıdıklık ilişkilerinden yararlanarak pazar seçmek gibi daha çok geleneksel yöntemlerle ilerlediğini ifade etti.

Doğru pazar nasıl seçilmeli?

Geleneksel pazar seçim metotlarının Türkiye’nin ihracatının bugüne kadar ki gelişim sürecinde önemli rolü olduğunu ancak ihracata daha iyi seviyeler kazandırabilmek için yeni nesil sürdürülebilir metotlara ihtiyaç duyulduğunu aktaran Çevikoğlu, şu şekilde konuştu:

“Sürdürülebilir bir ihracat yapısı için, öncelikle pazar ve müşteri araştırmalarında veriye dayalı bir yaklaşım benimsenmesinin gerekli olduğunu ifade etmek lazım. Veriye dayalı bir hedef pazar çalışması, uzun vadeli bir ihracat rotasının dümeni konumunda. Doğru pazarı seçtiğinizde, müşteriyi bulmak zor değildir. Bu noktada doğru hedef pazarı seçerken temel prensip, ilgili üründe talep artışı olan ülkeleri tespit ederek pazarlama planı çıkartmak olmalı. Normal bir ürün ve pazarı ele alacak olursak; son tüketicilerin ürün satın aldığı perakende mağazalar, ürünü toptan faaliyet gösteren firmalardan; toptan satış yapan firmalar ise ya ithalatçı firmalardan ya da direk ithalat yoluyla tedarik sağlamaktadır. İlgili üründe talep artışının olduğu hedef pazarlarda temas edilen, bahsi geçen tedarik zincirinde bulunan bir toptancı ürün satın almaya istekli olacaktır, zira son tüketicideki talebi karşılamak için daha çok adetle tedarik yolunu seçecektir. Daha da ilerisini konuşmak gerekirse talep artışının tespit edildiği ülkelerde, hedef sektörde faaliyet göstermeyen firmalar dahi talebin olduğu hedef sektörde faaliyet göstermeye eğilimli olacaktır. Yani bu tarz ithalat büyümesi olan ülkelerde mevcut toptancı ve ithalatçıların yanı sıra yeni ithalatçı firmalar da üremektedir. Dolayısıyla temas ettiğimizde işlerimizin şiir gibi gitmesini istediğimiz pazarları bulabilmek için, satışı yapılmak istenilen üründe son yıllarda düzenli olarak ithalat artışı olan ülkeler öncelikli hedef olarak pazar seçilmelidir.”

Diğer taraftan, seçilecek pazarlarda Türk ürünlerinin son dönemlerde iyi bir oranda tercih ediliyor olmasının önemli bir nokta olduğuna değinen Çevikoğlu, şöyle konuştu:

“Zira hedef pazarda ilgili ürünün Türkiye’de üretildiğine dair bir bilgi yayılmamış, Türk Pazar payı henüz oluşmamışsa, Türkiye’nin ilgili üründe oyuncu olduğuna dair ayrıca bir pazarlama çalışması yapılması gereklidir. Söylemek istediğim şu değil; uzun zamandır Türk ürünlerinin tercih edildiği pazarları kastetmiyorum, bu tarz ülkelerde de Türk firmalar arasındaki rekabet oldukça yoğun olmaktadır. Dolayısıyla ne çok uzun zamandır Türk firmaların satış yaptığı ne de ilgili üründe Türkiye’nin adının hiç duyulmadığı ülkeleri hedef seçmek lazım. Özetle, pazara gidildiğinde işimizin adeta şiir gibi gideceği, vakitten, nakitten ve ekipten tasarruf sağlayacak şekilde pazar seçmenin altın formülü; ilgili üründe hem dünyadan ithalatı artan hem de Türkiye’nin ihracatının özellikle son yıllarda artış gösterdiği ülkelerin seçilmesi gerekli. Elbette hizmet sektöründe faaliyet gösteriyorsak veya proje bazlı çalışıyorsak pazar seçme dinamikleri çok daha farklı olacaktır. Doğru hedef pazar seçiminin yapılması için ticari istihbarat verileri ile hareket ederek analizlerin yapılması işin kilit noktası olarak karşımıza çıkıyor. ” dedi.

Tags: #danışmanlık#dışticaret#eğitim#Global#HİT#İhracat#pazar#şirket#sürdürülebilir#tedarik#ticaret#ürün
Previous Post

WorldStar 2024 is open for entries

Next Post

SÜDPACK takes tenth place in exclusive WirtschaftsWoche sustainability ranking

editor

editor

Next Post
SÜDPACK takes tenth place in exclusive WirtschaftsWoche sustainability ranking

SÜDPACK takes tenth place in exclusive WirtschaftsWoche sustainability ranking

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0

Roland DG TrueVIS XP-640 Wins Pick Award from Keypoint Intelligence for Highest-Rated Printer

Mayıs 8, 2025
Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mayıs 7, 2025
Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Mayıs 6, 2025
Lidya Grup, dijital baskı pazarının büyümesine liderlik ediyor

Lidya Grup, dijital baskı pazarının büyümesine liderlik ediyor

Mayıs 2, 2025

Recent News

Roland DG TrueVIS XP-640 Wins Pick Award from Keypoint Intelligence for Highest-Rated Printer

Mayıs 8, 2025
Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mayıs 7, 2025
Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Mayıs 6, 2025
Lidya Grup, dijital baskı pazarının büyümesine liderlik ediyor

Lidya Grup, dijital baskı pazarının büyümesine liderlik ediyor

Mayıs 2, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.