Baskılı Keyif

Baskılı Keyif ~ 08/05/2021
Hafta sonu Okuması İçin Mükemmel Bir Hikâye

Bu makale Dünyanın en önemli mücellit makineleri üreticisi #MullerMartini’nin resmi web sitesinde bulunan hikâyeler bölümünden alınmıştır. Yazının İngilizce orjinalinin linki yazının en altındadır.

Uluslar arası yemek kitabı pazarı 2016/2017 patlamasının ardından gelen 2018'deki düşüşten sonra tekrar hız kazanıyor. #Yayıncılar için mesele, yaşam tarzı ve beslenme konularına da yansıyan mevcut sosyal değişime eşlik etmekle ilgili. İnsanların giderek daha fazla evde yemek yediği bu Corona zamanlarında yemek kitapları, iki #kitap kapağı arasındaki yemek tariflerinden çok daha fazlasıdır. Sürdürülebilir ve sağlıklı yaşam için ilham kaynağıdırlar.  

İnsanlar için temel konu olan ve aynı zamanda dünyayı koruyan beslenme, bu yıl uluslararası kitap pazarında da önemli bir konu. Bu iyi bir şey, çünkü vegan yiyeceklerin patlama aşamasının ardından son yıllarda mutfak segmentinde net bir eğilim yoktu.  

İklim tartışmasının ardından, yemek kitabı pazarında yeni bir #vegan- #vejetaryen dalgası yuvarlanıyor - farklı himayeler altında ve farklı yazarlarla da olsa. Örneğin Almanya'daki yeni yayınlar, altı yıl önceki patlama öncesinde yaklaşık bin 700 yeni #yayın düzeyine geri döndü.  

Yemek kitapları, basit mutfak kılavuzlarından koleksiyon kitaplarına veya sehpa kitaplarına kadar çeşitlilik gösterir.  

Eşlik eden sosyal değişim  

Birçok genç, günlük yaşamlarını yeniden düşünüyor, et yemeyi bırakıyor ve bu dürtüleri ailelerine taşıyor. Bunun sonucu olarak da her şeyden önce günlük kullanım için uygun olan iyi yemek kitapları ve rehberlere ihtiyaç doğuyor. Yayıncılar için bu durum, yaşam tarzı ve beslenme konularına da yansıyan sosyal değişime eşlik etmekle ilgili bir hedef haline geldi. Beslenme trendleri konusunda uzman ve diyetisyen Hanni Rützler, "Yemek pişirme şu anda kendini yeniden keşfediyor. Tüketiciler daha bilinçli yaşamak ve yemek yemek istiyor - işte bu yüzden iyi bir rehberliğe ihtiyaçları var," diyor.  

Ayrıca uzun yıllar yemek kitapları ve danışmanlarını başarılı bir şekilde piyasaya tanıtan yayıncı Hubert Krenn' e göre Corona krizi sırasında yine “bölgesellik”, “kendi kendine yapma” ve “gıdanın korunması” gibi konular yeniden gündeme geldi.  

Koleksiyonerler için yemek kitabı  

Mevcut ortamda, yayıncılar yukarıda belirtilen yeni beslenme başlıklarını daha fazla parçalara bölme ve böylece daha fazla hedef gruplara hitap etme fırsatına sahip. Yeşil #mutfak çoktan ana akım haline geldi. Viyana ve Münih'teki Brandstätter’de Kochen & Geniessen program yöneticisi Stefanie Neuhart da ana eğilimin bu olduğunu düşünüyor. Yayıncının uzun süreli talep gören kitapları arasında, mesela, Katharina Seiser'ın 2019'da ikinci bir yükselişe geçen 2015 tarihli yemek kitabı "Immer schon vegan" bulunmaktadır.  

Yayıncı, "Altın Baskı" ile satılan 25 bin kopyayı şiraze, tarif kartpostalı, bez çanta ve sınırlı sayıda 999 imzalı ve numaralı nüsha ile kutladı. #Yemek kitabı, #sanat kitabı pazarında olduğu gibi bir "Koleksiyoncu Sürümü" olarak bunu yapması akıllıca bir pazarlama fikri.  

Etli veya etsiz. Her halükarda, yemek kitapları şu anda teşvik edici satışlara sahip. Bu, 2018'de zor bir yıl geçiren bir segment için iyi bir haber. Özellikle düşük fiyat segmenti zarar gördü. Stefanie Neuhart, Brandstätter'in stratejisini "Programımız için her zamankinden daha fazla geçerli: yemek kitabı geliştirmedeki her eğilimi takip etmek zorunda değiliz, bunun yerine yemek kitaplarımızı ayrıntılara büyük özen göstererek tasarlamak zorundayız" diyor.   

Gıda blogları pazarı etkiliyor  

Yemek kitabı pazarını olumlu etkileyen bir diğer nokta da #blog yazarları. Bloglar ve yemek kitapları birbirini besler ve tutkulu blog yazarları inanılmaz derecede kitap meraklılarıdır. Kitapların hacmi kesinlikle kısmen yemek bloglarının profesyonelleşmesinden kaynaklanıyor. Münih'teki Dorling Kindersley DK Verlag'ın genel müdürü Monika Schlitzer, "Yemek blogları, örneğin estetik gibi konularda piyasa üzerinde büyük bir etkiye sahip oldu. Bloglar, katalizör ve çoğaltıcı, stil oluşturan ve zenginleştirici," diyor.  

#Blogger yemek kitaplarıyla doğru ele sahip olan yayınevleri kendilerini şanslı görebilirler. Şanslı olanlar arasında Büyük Britanya'daki Bluebird var. Yayıncı, iki yemek blogu yazarı Kate Allinson ve Kay Featherstone'u kazanmayı başardı. Kitapları "Pinch of Nom" bir milyonun üzerinde sattı ve 2019'da Birleşik Krallık'ta en çok satan kitap oldu.

 

Yayıncılar birbirlerini ateşliyor  

Yemek kitabı pazarının son yıllardaki gelişimine bakarsanız yemek kitaplarının içerik, #fotoğraf, #grafik ve özelliklerinin kalitesinin giderek arttığını görebilirsiniz. Yemek kitapları, grafik tasarımcılara yemek tasarımcıları tarafından tasarlanan özel fotoğrafları çekici #tipografi ve çekici grafik öğelerle birleştirebilecekleri geniş bir oyun alanı sunar. Bugün, en yüksek kalitede ve ayrıntılara büyük özen gösteren yemek kitapları üreten uluslar arası birçok yayıncı var. Bu yayıncılar birbirlerini ateşliyor - bunun bir bedeli olsa da.  

Üretim yöneticileri için tasarım taleplerini üretim bütçeleriyle dengelemek kolay bir iş değil. Sıra dışı malzemeler, #ciltleme yöntemleri ve özel yüzeyler için istek artıyor. Bu, duygusal bir temayı uygun şekilde iletmek için yemek kitapları için özellikle önemlidir. Gelişmiş üretimin temeli, baskı öncesi süreç zincirinin tamamında atılır. Sürdürülebilirlik konusunu #haptik düzeyde aktarmak için kaplamasız kâğıtlar giderek daha fazla kullanılmaktadır. Uygun ciltte bu tür kâğıtlar da kitaplara belirli bir gövde kazandırır.  

Tüketiciler daha bilinçli yaşamak ve yemek yemek isterler ve bu yüzden iyi bir rehberliğe ihtiyaçları vardır.  

Geniş spektrum

Bazı özellikler lehine karar vermek doğal olarak büyük ölçüde fiyat segmentine ve hedef kitleye bağlıdır. Yelpazesi, basit mutfak kılavuzlarından koleksiyoncu veya sehpa kitaplarına kadar uzanır. Özellikle yüksek kaliteli yemek kitapları söz konusu olduğunda, Avrupalı ​​yayıncılar da yerel prodüksiyon ortaklarını kullanmayı severler.  

Aynı zamanda, yayıncılar tek tek sipariş vermekten uzaklaşıyor ve bunun yerine üretimde ölçek ekonomilerinden yararlanmak için birkaç kitabı aylık paketler halinde birleştiriyorlar. Bu tür senaryolar, diğer şeylerin yanı sıra, lisanslı yapımlara da katkıda bulunur. Bu anlayış ve tasarım aşamasında dikkate alınırsa, dil değişiklikleri çok kolay yönetilebilir ve birim maliyetler düşürülür.  

Hikaye anlatıcıları olarak yemek kitapları

Pazarın geleceği, sadece #YemekTarifleri koleksiyonlarından daha fazlası olan karaktere sahip, özenle düzenlenmiş yemek kitaplarında yatmaktadır. Hikâyeler anlatan, duyguları uyandıran ve okuyucuları için dünyalar açan kitaplar. Yemek kitabı pazarı hiç bu kadar renkli ve çeşitli olmamıştı, ancak her şeyden önce kalite ve özgünlük talebi muazzam bir şekilde arttı.  

#Matbaacılar ve #ciltciler bu gelişime uyum sağlamak mücadelesinde yalnız değiller üretim için doğru ekipmanlar kesinlikle mevcuttur.  

Kaynak: https://www.mullermartini.com/en/newsroom-en/stories/top-stories/printed-pleasure/


#25Yasindayiz #YirmiBesinciYilimiz #Matbaa #MatbaaTeknik #BirMatbaaTeknikVar #EnrichTheContent #KnowWhatisWhat #İçeriğiGeliştir #EmegeSaygiGoster #Ambalaj #Ofset #Serigrafi #KartonAmbalaj #EsnekAmbalaj #flekso #rotogravure #inkjet #genisformat #BiliyorumÇünküOkuyorum #ContentisKing




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr