• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

Konica Minolta: “Dünyanın öncü baskı teknolojileri fuarı Drupa için şimdiden hazır mısınız?”

Bu yıl “Geleceği tasarlıyoruz” fikrinden yola çıkarak düzenlenecek olan, baskı teknolojileri sektöründe dünyanın öncüsü olarak görülen Drupa Fuarı, 28 Mayıs-7 Haziran tarihleri arasında Almanya Düsseldorf’ta gerçekleşecek. İlham, yenilik, birinci sınıf bilgi aktarımı ve yoğun ağ oluşturma anlamlarına gelen Drupa, anlamı ile örtüşen bir platform sunmasının yanı sıra 8 yıl aradan sonra Konica Minolta için yeni tasarım biçimlerini sunabilmesi açısından da büyük bir önem taşıyor. Gelin yeni baskı imkanlarını Drupa’da birlikte deneyimleyelim

editor by editor
Aralık 22, 2023
in Haberler
0
Konica Minolta: “Dünyanın öncü baskı teknolojileri fuarı Drupa için şimdiden hazır mısınız?”
0
SHARES
14
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi krizi nedeniyle sekiz yıllık bir ara veren Drupa Fuarı, nihayet 2024 yılında yeniden düzenleneceğinin müjdesini verdi. Görünen o ki bu yıl Drupa’nın yılı olacak…

Baskı teknoloji dünyasının bir numaralı etkinliği olan Drupa, sektörde büyük değişimlere sahne olacağa benziyor. Konica Minolta’nın deneyim fırsatlarından ve yeni tasarım biçimlerinden faydalanarak en yüksek performansla bu yıl kendini yenilemesi ile Drupa ayrıca önem taşıyor. Baskı teknolojisine ilgi duyan tüm katılımcıları, sınırların nasıl değiştiğini ve yeni baskı imkanlarının nasıl ortaya çıktığını gözlemlemeleri için Drupa’ya bekliyoruz…

Drupa 2024’te ziyaretçileri hangi odak noktaları bekliyor?

Bilinen o ki yalnızca teknoloji trendlerini ve yenilikleri takip eden baskı şirketleri ancak yeni potansiyellerden yararlanıp bunları hayata geçirebilir. Bu yıl endüstrinin devleri de Drupa’da baskının geleceğinin nereye gittiğini gösterecek.

Dijitalleşme her şeyin başı ve sonudur…

Dijital baskı, ticari ve endüstriyel uygulamalarda itici güç olmaya devam ediyor. Bu durum özellikle tiraj uzunluklarının düşmeye devam ettiği ve sürdürülebilir üretime yönelik taleplerin arttığı bir dönemde geçerliliğini koruyor. Drupa’nın bu yıl ana temalarından biri olan “Dijitalleşme” konusu, 2024’ün odak noktasıdır. Bu tema, baskı ve ambalaj endüstrisinde tamamen yeni süreç ve uygulamalara imkân tanır ve endüstri 5.0’ın da yolunu açar.

 Bu trend bir yandan ölçeklenebilirliği, kapasite güvenilirliğini, sürdürülebilirliği ve akıllı fabrika otomasyonunu birleştirirken, aynı zamanda insan faktörüne de odaklanır. Baskı hacminin ölçeklenebilirliği iki şekilde elde edilir: Kısa vadede dış kaynak kullanımı yoluyla ve uzun vadede üretim donanım ile yazılımlarının dijitalleştirilmesi ve otomasyonu yoluyla.

Yapay zekâ, platform ekonomisi ve endüstriyel uygulamalar alanında yeni ürün çözümlerine açıklık meselesi burada kilit rol oynuyor. Drupa 2024’ün bir diğer önemli konusu da “Kişiselleştirmeye yönelik ilerleyen trend.”

Sürdürülebilirlik odak noktasına göz atalım…

Dijitalleşmenin yanı sıra sürdürülebilirlik de fuarın gündeminde üst sıralarda yer alıyor. Döngüsel ekonomi, enerji verimliliği ve kaynak tasarrufu gibi konular, tüm sektör için temel faktörlerden sayılır. Çevre dostu ve etik satın alma uygulamaları her geçen gün müşteriler için giderek daha fazla öncelik kazanıyor. Bu nedenle yazıcılar, sürdürülebilir ürün seçenekleri ve sürdürülebilir daha küçük CO2 ayak izleri aracılığıyla fark oluşturabilir ve ekolojik ürünlerle beraber hizmetler sunabilir. Dijital çözümler genellikle sürdürülebilir ürün, hizmet ve süreçlerin kolaylaştırıcısıdır.

Gelecekteki diğer trendler…

Drupa yalnızca küresel bir endüstri platformu olarak talep görmekle kalmıyor, aynı zamanda özel forumlarında ilgili ve vizyoner konulara hatta en iyi uygulamalara da odaklanıyor. Bu platformda katılımcılar, yenilikleri, fikirleri ve konseptleriyle yeni iş fırsatları ortaya koyuyor. Konica Minolta’nın da odak noktası şu trendler ve yenilikçi teknolojiler oldu:

E-ticaret büyüme yolunda ilerlemeye devam ediyor: E-ticaretin büyümesinin devam etmesi bekleniyor, bu nedenle matbaacıların çevrimdışı kanalları entegre eden kusursuz bir çevrimiçi deneyim sunması gerekiyor. Günümüzde müşteriler artık kişiselleştirilmiş deneyimler ve çevrimiçi ile çevrimiçi arasında sorunsuz geçişler bekliyor.

Kişiselleştirme: Matbaacılar, kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri için ileri teknolojilere ve veri analitiğine yatırım yapmalıdır. Buna kişiselleştirilmiş öneriler, hedefli pazarlama kampanyaları ve müşteri sadakatini ve müşteriyi elde tutmayı artırmak için özel promosyonlar dahil olabilir.

Yapay zekâ, otomasyon ve tedarik zincirleri: Operasyonları optimize etmek ve verimliliği artırmak için yapay zekâ (AI) ve otomasyon teknolojilerini kullanmanın türlü faydaları vardır. 3B baskıda birçok şirket iş akışlarını optimize etmek, kusurları tahmin etmek, kaliteyi artırmak ve baskı sürecini otomatikleştirmek için halihazırda yapay zekanın kullanımı ile müşteri hizmetlerine, otomatik envanter yönetimine ve talep tahminine yardımcı olan yapay zekâ destekli sohbet robotları da bu faydalar arasında sayılabilir.

Tedarik zincirini optimize etmek için RFID, stok seviyelerine ilişkin gerçek zamanlı veriler sağlayabilir, envanter sayımındaki doğruluğu artırabilir ve verimli yenileme süreçlerine imkân sağlayabilir.

AR ve VR – Baskının geleceği: Artırılmış ve sanal gerçeklik, büyüleyici imkânlarıyla baskı endüstrisine girdi ve standart araçlar olma yolunda ilerliyor. Bu araçlar, istişareler sırasında örneklenen ve sipariş kararlarını yönlendiren etkileyici ürün görselleştirmeleri ve etkileşimli deneyimler sunarlar.

Veri güvenliği ve gizliliği: Müşteri bilgilerinin korunması ve veri düzenlemelerine uyum esastır. Güçlü güvenlik önlemleri ve şeffaf veri uygulamaları, müşterilerinizin güvenini kazanmak ve korumak için kritik öneme sahiptir. Gelişen teknolojilerin entegrasyonu: Blockchain, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve akıllı cihazlar gibi yenilikçi çözümlere göz atın. Bu teknolojiler güvenli işlemlere, gerçek zamanlı envanter takibine ve kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerine imkân sağlayabilir.

Akıllı etiketleme ve paketleme: Akıllı etiketler, akıllı yakın alan iletişimi (NFC) etiketleri ve QR kodları ile artırılmış gerçeklik öğeleri içeren etkileşimli paketleme, markaların ve perakendecilerin tüketicilerle etkileşim kurmasına, ürün bilgileri sağlamasına ve etkileşimli deneyimler oluşturmasına yardımcı olur. Sizler de baskı müşterilerinize modern müşteri deneyiminin bu imkânlarını sunabilirsiniz…

Farklı teknolojilerin ve kavramların birleşimi, baskıyı vazgeçilmez kılıyor. Stratejik ortaklıklar aracılığıyla, müşterilerimiz için dijitalleşmenin önünü açıyoruz ve etiket, ambalaj, ticari baskı, talep üzerine kitaplar, tekstil, geniş format, süsleme ve sonlandırma segmentlerinde, baskı öncesinden son işlem aşamasına kadar çok segmentli uçtan uca ekosistemler sağlıyoruz.

Drupa Fuarı, bilginizi artırmak, yeni çözümler keşfetmek veya değerli bağlantılar kurmak için ideal bir platformdur. Şimdiden Drupa 2024’ü not edin ve salon 8B’deki standımızda bizleri ziyaret edin.

Tags: #akıllıfabrika#ambalaj#baskı#çevredostu#Dijital#dijitalleşme#drupa#endüstri#endüstriyel#enerjiverimliliği#eticaret#etiketleme#fuar#Geleceğitasarlıyoruz#kapasitegüvenilirliği#kaynaktasarrufu#KonicaMinolta#matbaa#ölçeklenebilirliği#otomasyon#paketleme#sektör#sürdürülebilir#tasarım#Tedarikzinciri#teknoloji#ticari#ürün#Verigizliliği#Verigüvenliği#yapayzeka#yazılım
Previous Post

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Next Post

Kargoist kurucuları kargo ve lojistik sektörünü değerlendirdi

editor

editor

Next Post
Kargoist kurucuları kargo ve lojistik sektörünü değerlendirdi

Kargoist kurucuları kargo ve lojistik sektörünü değerlendirdi

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
OMÜD Sempati Üyeleri Tanıtım Etkinliği Oluklu Mukavva Sektörünü Bir Araya Getirdi

OMÜD Sempati Üyeleri Tanıtım Etkinliği Oluklu Mukavva Sektörünü Bir Araya Getirdi

Mayıs 23, 2025
Kimya sektörünün ihracatı 4 ayda 10 milyar doları aştı

Kimya sektörünün ihracatı 4 ayda 10 milyar doları aştı

Mayıs 23, 2025
Edale to Challenge Perceptions and Showcase New Capabilities at Poland’s 5th Self-Adhesive Label Congress

Edale to Challenge Perceptions and Showcase New Capabilities at Poland’s 5th Self-Adhesive Label Congress

Mayıs 22, 2025
Labelexpo Southeast Asia 2025 achieves 40% growth as sustainability takes center stage

Labelexpo Southeast Asia 2025 achieves 40% growth as sustainability takes center stage

Mayıs 21, 2025

Recent News

OMÜD Sempati Üyeleri Tanıtım Etkinliği Oluklu Mukavva Sektörünü Bir Araya Getirdi

OMÜD Sempati Üyeleri Tanıtım Etkinliği Oluklu Mukavva Sektörünü Bir Araya Getirdi

Mayıs 23, 2025
Kimya sektörünün ihracatı 4 ayda 10 milyar doları aştı

Kimya sektörünün ihracatı 4 ayda 10 milyar doları aştı

Mayıs 23, 2025
Edale to Challenge Perceptions and Showcase New Capabilities at Poland’s 5th Self-Adhesive Label Congress

Edale to Challenge Perceptions and Showcase New Capabilities at Poland’s 5th Self-Adhesive Label Congress

Mayıs 22, 2025
Labelexpo Southeast Asia 2025 achieves 40% growth as sustainability takes center stage

Labelexpo Southeast Asia 2025 achieves 40% growth as sustainability takes center stage

Mayıs 21, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.