• Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
Matbaa Teknik
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • Haberler
  • E-dergi
  • Abonelik
  • İletişim
No Result
View All Result
Matbaa Teknik
No Result
View All Result
Home Haberler

Yeni anket gösteriyor ki: Esnek ambalajlar Avrupalı tüketicileri koruma ve sürdürülebilirlik konusunda ikna ediyor

editor by editor
Ocak 3, 2025
in Haberler
0
New survey shows: Flexible packaging convinces European consumers with protection and sustainability
0
SHARES
8
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Flexible Packaging Europe (FPE) tarafından yaptırılan esnek ambalaj kullanımına ilişkin yeni bir tüketici anketinin sonuçları bazı ilginç sonuçlar ortaya koymaktadır. Küresel pazar araştırma enstitüsü Censuswide tarafından 2024 yılında altı büyük Avrupa pazarı olan Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, İngiltere ve Polonya’da gerçekleştirilen temsili ankette toplam 6.000 tüketicinin yanıtları kaydedildi.

Ankete göre Avrupalı tüketiciler esnek ambalaja özellikle çok iyi koruyucu ve muhafaza edici özellikleri (%46), kullanım kolaylığı (%45) ve düşük ağırlığı (%42) nedeniyle değer veriyor. Esnek ambalajlar, özellikle genç tüketiciler arasında ve Polonya ve Fransa gibi ülkelerde ortalamanın üzerinde bir popülerliğe sahiptir. Polonya’da tüketicilerin toplam %28’i esnek ambalajı tercih ederken, Fransa’da bu oran %25’tir.

Sürdürülebilirlikle ilgili olarak, tüm katılımcıların yarısı esnek ambalajı geri dönüştürülebilir olarak algıladıklarını belirtmiştir. Ülkeler arasında bazı farklılıklar olsa da (örneğin İspanya’da %65, İtalya’da %58, Almanya’da %40 ve Polonya’da %38), yaş grupları ve cinsiyetler arasındaki farklar çok azdır.

Gıdanın çevre üzerindeki etkisini azaltma fırsatları sorulduğunda, %44’ü gıda israfını önleme, %41’i ambalajı geri dönüştürme ve %31’i ambalaj malzemesi kullanımını azaltma yanıtını vermiştir. Özellikle ikinci özellik esnek ambalaja özgüdür.

Beklendiği gibi, en güçlü tercihler, katılımcıların sırasıyla %50’si ve %43’ü tarafından dile getirilen cam ve kağıt ambalajlar ile bireysel ambalaj türlerine yönelik olmuştur. Bunu sırasıyla %24 ve %22’lik oranlarla sert plastik ve esnek ambalajlar takip etmiş, ancak yine de metal ambalaj ve içecek kartonlarının önünde yer almıştır.

Esnek ambalajın ürün koruma, kolaylık, düşük ağırlık, farklı boyutlarda bulunabilirlik ve stabilite gibi bireysel faydaları sorulduğunda, kadınlar biraz daha yüksek düzeyde katılım göstermiştir.

Zorluklara rağmen gelecek beklentileri

Flexible Packaging Europe İcra Direktörü Guido Aufdemkamp, “Belirli pazarlarda esnek ambalajın karşılaştığı zorluklara rağmen, anket sonuçları aynı zamanda açık zorluklar ve fırsatlar da sunuyor,” diyor. “Koruyucu ve rahatlık özelliklerinin takdiri zaten iyi olsa da, esnek ambalaj kendi başına bir amaç olmadığından ve ilgili ürünü tüketilene kadar en iyi şekilde koruması gerektiğinden, doğal olarak bu konudaki farkındalığı daha da arttırmak istiyoruz. Özellikle geri dönüştürülebilirlik algısı ve bunun pratikte uygulanması Avrupa genelinde daha fazla teşvik edilmelidir. Amacımız tüketicileri esnek ambalajın kaynak verimliliği gibi faydaları konusunda daha da bilinçlendirmektir.”

Tags: #ambalaj#cam#endüstri#esnek#esnekambalaj#FlexiblePackagingEurope#geridönüştürülebilir#inovasyon#kağıt#karton#marka#plastik#şirket#sürdürülebilirlik#tüketici#ürün
Previous Post

New survey shows: Flexible packaging convinces European consumers with protection and sustainability

Next Post

Mimaki solidifies strong market position in Africa and Middle East, to showcase at FESPA Middle East 2025

editor

editor

Next Post
Mimaki solidifies strong market position in Africa and Middle East, to showcase at FESPA Middle East 2025

Mimaki solidifies strong market position in Africa and Middle East, to showcase at FESPA Middle East 2025

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



  • Trending
  • Comments
  • Latest
BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

BYB Etiket, pratik, stabil ve çevre dostu baskı için AccurioLabel 230’u seçti

Nisan 26, 2023
Kyocera ile ileriye bakış!

Kyocera ile ileriye bakış!

Şubat 5, 2024
Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Nema Basım, yeni firması Miss Baskı Çözümleri Teknoloji ile dijital baskı teknolojilerine geçiş için Jetron’u tercih etti

Ağustos 4, 2023
Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Yeni RICOH Pro™ C9500 ticari baskı makinalarında operasyonel verimliliğin kilidini açıyor

Aralık 22, 2023
Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

Global print and packaging sector banks on drupa 2024: Exhibitors from 45 countries already on board

0
FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

FESPA Print Census unleashes the insights into the printing world

0
Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

Ricoh selected as one of the 2023 Global 100 most sustainable corporations in the World

0
New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

New TrueVIS printer lineup by Roland DG – most innovative one, second to none!

0
Truepress LABEL 350UV SAI-S Becomes First-Ever UV Inkjet Press to Receive G7 Digital Press System Certification

Truepress LABEL 350UV SAI-S Becomes First-Ever UV Inkjet Press to Receive G7 Digital Press System Certification

Mayıs 13, 2025

Roland DG TrueVIS XP-640 Wins Pick Award from Keypoint Intelligence for Highest-Rated Printer

Mayıs 8, 2025
Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mayıs 7, 2025
Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Mayıs 6, 2025

Recent News

Truepress LABEL 350UV SAI-S Becomes First-Ever UV Inkjet Press to Receive G7 Digital Press System Certification

Truepress LABEL 350UV SAI-S Becomes First-Ever UV Inkjet Press to Receive G7 Digital Press System Certification

Mayıs 13, 2025

Roland DG TrueVIS XP-640 Wins Pick Award from Keypoint Intelligence for Highest-Rated Printer

Mayıs 8, 2025
Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mimaki Europe Reveals Vision and Strategy as Impressive Line-Up of New Product Innovations Debut at 2025

Mayıs 7, 2025
Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Maximize Your Screen Printing Profits: Kornit Digital Champions Digital Mass Customization at FESPA 2025

Mayıs 6, 2025
  • Hakkımızda
  • Reklam
  • Gizlilik
  • İletişim
Copyright 2023 Matbaa Teknik
No Result
View All Result

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.